Fast en casual: Ellis is een pionier op de markt

Ellis begon in 2011 met pionieren op de fastcasualmarkt. In die tijd waren er restaurants en fastfoodzaken, maar niets daartussenin. Ellis biedt dus iets toegankelijks en betaalbaars, maar wel van hoge kwaliteit. Hoewel het concept van fast casual de laatste jaren sterk geëvolueerd is, blijft het een Belgische specialiteit. Bij Ellis wordt er meer geboden dan gewoon een hamburger. De burger wordt echt gezien als een gerecht, dat hand in hand gaat met andere ingrediënten. Die kunnen soms ongewoon en verrassend zijn, maar ze zijn altijd uniek. Alles wordt door de keten zelf gemaakt. Mensen komen voor producten die ze nergens anders vinden. Dat geldt voor de burgers en sides, maar ook voor de drankjes.

Focus op productinnovatie

“In de afgelopen jaren hebben we bijvoorbeeld de grenzen verlegd op het gebied van veganistische producten, tot het punt waarop het aanbod groter werd dan de vraag. We hebben ook andere producten ontwikkeld, zoals steaks, carbonades, etc., die in zeer korte tijd worden geserveerd en van hoge kwaliteit zijn,” legt Kevin uit.

“Onze strategie is om iedere drie of vier maanden een nieuwe burger op de markt te brengen. Ze zijn heel verschillend van elkaar en zorgen ervoor dat we ons kunnen onderscheiden op de markt. Vóór deze strategie vertegenwoordigde ons seizoensassortiment 10% van onze omzet. Nu is dat 60-70%, dankzij onze positionering op premiumburgers. Zo blijven we de concurrentie voor.”

LEESTIP >>> Succesformule ELLIS zet stap naar franchising

Kookrevolutie met het Cooking Platform

“Om de methodes en technieken die we gebruiken te verbeteren, doe ik vaak een beroep op mijn contacten in het buitenland,” legt Kevin uit, die zelf Canadees is. “Zo kwam ik bij een apparaat dat al bestond, maar dat ik volledig heb omgebouwd. Het Cooking Platform past perfect bij het concept van Ellis. Dankzij dit platform kan iedereen snel, gemakkelijk en efficiënt een lekkere burger bereiden. Het platform heeft twee gaartijden, dus we doen ons uiterste best om elk nieuw product daarop af te stemmen. Ook het dranksysteem is aangepast. Hierdoor besparen we operationeel op al onze dranken.”

Komende culinaire innovaties

“We hebben veel onderzoek gedaan om een smashed burger te vinden die zowel lekker als verrassend is. We kwamen uit op een mac & cheese smashed burger, wat op het eerste gezicht een nogal ongebruikelijke combinatie is, maar het samenspel is perfect, zowel qua smaak als structuur. Een waanzinnig concept waarmee we ons zeker zullen onderscheiden.”

Sluit je aan bij Ellis Gourmet Burger
Nieuws
sodalis logo.png
Tijdsregistratie: nieuwe clausule arbeidsreglement Lees meer
Bitcoin
Bitcoin: de munt van de toekomst? Lees meer
TEDi: "We willen binnen 4 jaar 100 winkels in België hebben" Lees meer
Winkelvastgoedfonds Vastned fuseert Belgische en Nederlandse tak Lees meer
Vandelanotte slaat handen in elkaar met Cogitax Lees meer
Ahold Delhaize vindt opvolger voor Wouter Kolk bij Metro Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?