Gecon

Dankzij deze 9 tips van Joyn keren je klanten vaker terug

Klanten behouden is 5 tot 7 keer goedkoper dan nieuwe klanten aantrekken. Dat is al lang geen nieuws meer. Dat terugkerende klanten meer uitgeven ook niet. En laat klanten die graag terugkeren naar hun favoriete lokale handelaar, nu net zijn wat wij van Joyn nastreven.

Daarom ook dat Joyn-puntjes sparen zo belangrijk is. Want hoe vaker je klanten sparen hoe meer ze zich betrokken voelen en hoe vaker ze terugkomen. Dankzij deze tips zullen je klanten de Joyn-kaart of -app nog meer gebruiken.

Kleef de Joyn sticker goed zichtbaar in de buurt van de inkomdeur

Hoe weten je klanten dat ze met 'de kaart' kunnen betalen? Inderdaad, door die sticker op je deur. Maak voorbijgangers duidelijk dat ze in jouw zaak ook Joyn-puntjes kunnen sparen. Kleef de Joyn-sticker goed zichtbaar naast de sticker met de betaalmogelijkheden.

Plaats de iPad op de toonbank

Hoe weten je klanten in je zaak dat ze met 'de kaart' kunnen betalen? Inderdaad, door het betaalkastje op de toonbank. Maak je klanten duidelijk dat ze bij jou ook Joyn-puntjes kunnen sparen. Plaats de iPad op de toonbank naast het betaalkastje.

Heb jij de Joyn-reflex?

Wat is het eerste wat de kassierster in de supermarkt vraagt, wanneer ze je boodschappen inscant? Inderdaad:”heb jij een klantenkaart of bonnetjes?” Toon je klanten dat jij hen graag wil belonen. Vraag hen bij de afrekening altijd of ze hun Joyn-kaartje bij hebben. Hebben ze er nog geen, geef dan eentje. Weer een klant, die zeker terugkomt.

Plaats de Joyn-flyerhouder in de buurt van de iPad. Zorg er ook voor dat de houder steeds gevuld is met Joyn-flyers (met uitdrukbare kaart). Jij deelt er immers beter te veel uit dan te weinig. Geen flyers meer in stock. Bestel er dan snel gratis bij.

Vraag het e-mailadres

Merk je dat een klant zich nog niet heeft geregistreerd? Neem dan even de tijd om hem hiermee te helpen. Weer een klant die je eenvoudig op de hoogte kan houden van je promoties of andere acties.

Mail je klanten

Wist je trouwens dat het merendeel van je klanten vragende partij is om je promoties per mail te ontvangen ? Met de Joyn-campagnetool stuur je in geen tijd en zonder extra druk- of portkosten promoties, acties of nieuwigheden naar je volledige klantenbestand. Wedden dat je klanten snel terug aan je deur staan?

Gebruik coupons

Coupons zijn nog altijd immens populair. Wie bespaart er nu niet graag enkele euro's bij zijn volgende aankoop?  In het Joyn-handelaarsportaal koppel je met één klik een aantrekkelijke coupon aan een mailcampagne. Wedden dat je klanten nog sneller terug aan je deur staan?

Wens je klanten een gelukkige verjaardag

Niets zo fijn als (veel) verjaardagwensen en -cadeautjes ontvangen. Wanneer je de automatische verjaardagscampagne instelt, ontvangt elke klant bij zijn verjaardag een leuk mailtje. Koppel er een fijne verjaardagscoupon aan en zijn dag kan niet meer stuk. Wedden dat ...?

Zorg voor beloningen met een meerwaarde

Mensen sparen nu eenmaal graag. Maar het moet wel de moeite waard zijn waarvoor ze sparen. Ontdek hoe deze collega-handelaars hun klanten belonen.

Stuur een Joyn advertising campagne naar niet-klanten

Jawel, er zijn nog altijd mensen uit je buurt die nog geen klant bij je zijn. Met een ‘Joyn Advertising campagne’ promoot je je zaak rechtstreeks op de smartphone van Joyn-gebruikers uit de buurt, die nog niet bij jou zijn langs geweest.  Bovendien is alles perfect meetbaar en weet je op het einde van de campagne niet alleen hoeveel nieuwe klanten je hebt aangetrokken maar ook hoeveel ze hebben gespendeerd.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis