Hamstereffect blijft duren

Het voorbije kwartaal, van april tot juni, genoot Ahold Delhaize volop van een positief corona-effect. Zonder wisselkoerseffecten steeg de omzet met 15,9 tot 19,1 miljard euro. Dat is een dik miljard meer dan analisten verwachtten. Vooral in de Verenigde Staten was de groei (20%) het sterkst, wellicht omdat de lockdowns er later van start gingen en er dus nog een sterker hamstereffect was. In Europa steeg de vergelijkbare omzet met 10%.

De e-commercetrend ging ook aan Ahold Delhaize niet voorbij: de onlineverkopen stegen met 78%, waarbij bol.com goed was voor een stijging van 65,4%. Het onlinewarenhuis blijft fors inzetten op externe verkooppartners. Het aantal aanbieders op het platform steeg van 7.000 begin dit jaar naar liefst 34.000 handelspartners aan het einde van het kwartaal. Hun verkopen verdubbelden (107%) dan ook.

Ook de kwartaalwinst is verdubbeld van 334 miljoen euro nettowinst vorig jaar naar 693 miljoen euro nu. De bedrijfswinst steeg met 69% naar 1 miljard euro, wat opnieuw beduidend meer is dan de 640 miljoen euro waar analisten op rekenden. Voor het hele jaar gaat Ahold Delhaize nu uit van een winsttoename van minstens 20%, een verhoging van de eerdere prognoses.
Nieuws
Sodalis Ziek
Welke verplichtingen rusten op jouw werknemer bij ziekte? Lees meer
Geoconsulting
Van data tot beslissing: hoe GeoConsulting franchises naar succes stuwt Lees meer
De Spar van Braine-le-Comte opende op 23 oktober Lees meer
Delhaize Zedelgem heropende na grondige renovatie Lees meer
Een goed kwartaal voor Carrefour België Lees meer
Delitraiteur: een uniek, menselijk en toekomstgericht concept Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?