gosselies 1.jpeg

Kun je jezelf in het kort voorstellen?

Wij zijn broer en zus, Nathan en ik. Nathan is de man achter de schermen, degene die elk detail meesterlijk organiseert en beheert. Ik vertegenwoordig "de glimlach van de winkel", het eerste contact met klanten. We zijn allebei levensgenieters, sociaal, nieuwsgierig en feestelijk.

Waarom heb je je bedrijf opgericht met de steun van je franchisegever? Heb je de concurrenten van je merk geraadpleegd?

We werden aangetrokken tot het idee om bij een franchise aan te sluiten en hebben gekeken naar wat er beschikbaar was. Cavavin kwam letterlijk als een verrassing naar voren (de naam sprong eruit). We hebben verder geen concurrenten bekeken.

Was je al actief in deze branche voordat je begon? Zo niet, waarom ben je dan van branche gewisseld?

Mijn broer zit in de banksector en ik in de sociaal-culturele sector, dus geen van beiden was actief in de branche. We waren echter allebei wijnliefhebbers! Een beetje bij toeval diende de gelegenheid zich aan om van beroepsrichting te veranderen en de wens om samen een nieuw avontuur aan te gaan leek ons een geweldige kans.

Hoe ben je ondersteund in je activiteit en ontvang je nog steeds ondersteuning?

We ontmoetten al heel snel onze contactpersoon in de franchise, Clément, eerst via een videomeeting en snel persoonlijk en face to face. We hebben veel gecommuniceerd, per telefoon en e-mail. Zelfs vandaag, na de opening van de winkel, houden we bijna dagelijks contact.

Dankzij de training die we hebben gevolgd, hebben we de verschillende mensen ontmoet met wie we regelmatig contact hebben (bijvoorbeeld voor orderopvolging). Deze ontmoetingen maakten het mogelijk om gezichten te plaatsten achter de e-mailadressen en dat maakt het contact nog gemakkelijker.

We hebben ook de mogelijkheid gehad om enkele franchisenemers te ontmoeten die ook een echte ondersteuning kunnen bieden!

LEESTIP >>> "CAVAVIN heeft ambitieuze plannen voor verdere expansie in Vlaanderen", Olivier Mermuys CAVAVIN

Heeft de training je daadwerkelijk in optimale omstandigheden laten starten?

Absoluut! Dit stelde ons in staat om alle kaarten in handen te hebben om de activiteit op een degelijke manier te starten. De aanwezigheid van Clément, de vertegenwoordiger van de franchise, tijdens de eerste week van opening, biedt ook comfort en ondersteuning in de eerste momenten die stressvol kunnen zijn.

Heeft je franchisegever concreet alle punten nageleefd waarop hij zich had verbonden?

Ja, alles wat tijdens de eerste telefonische contacten was aangekondigd, werd nageleefd.

Hoe zijn de relaties met uw mede-franchisenemers? Is de netwerksfeer echt effectief?

Er is echt een gemeenschap en samenhang tussen de franchisenemers! Voor onze opening stuurden verschillende andere franchisenemers ons berichten van aanmoediging en wensen voor succes. De afspraken zijn al gemaakt om elkaar te ontmoeten bij de verschillende evenementen en congressen die gedurende het jaar worden georganiseerd.

Wat betreft omzet, heeft u uw doelstellingen bereikt?

We hadden een zeer goede start (opening op Valentijnsdag, veelbelovende openingsavond en herhaalbezoeken van verschillende klanten).
gosselies 3.jpeg

Welke acties onderneemt u om uw omzet en klantenbestand te ontwikkelen?

We hebben vanaf dag één een loyaliteitssysteem opgezet (punten verzamelen, cadeaubonnen, percentages, etc.). We hebben ook de stap genomen om kortingsbonnen te distribueren in winkels en per post voor potentiële bezoekers aan de regio. Ten slotte proberen we zeer aanwezig te zijn op sociale netwerken en proberen we brede communicatie te ontwikkelen.

Met de kennis van nu, staat het concept goed gepositioneerd en gerechtvaardigd in uw markt?

Ja, in ons geval vullen we een lacune in onze regio op die zowel welkom is voor bezoekers als voor ons natuurlijk!

Komt de analyse die u heeft uitgevoerd voordat u zich bij uw franchisegever aansloot overeen met uw ervaring?

Volledig, misschien zelfs meer dan we hadden gedacht.

Zou u uw activiteit hebben kunnen uitvoeren als u deze alleen had moeten opzetten?

Waarschijnlijk niet. De franchise biedt ons contacten en connecties die niet altijd gemakkelijk te vinden zijn bij het starten van een activiteit alleen.

Als u het opnieuw zou moeten doen, zou u dan weer bij uw franchisegever tekenen?

Zonder twijfel!

Welk advies zou u geven aan alle kandidaten die geïnteresseerd zijn?

Om zoveel mogelijk vragen te stellen, of het nu aan franchisenemers is of rechtstreeks.
Nieuws
vanbreda logo 2022.png
Wetswijziging arbeidsongevallen: ook ongevallen van uitzendkrachten opgenomen in de berekening van verzwaarde risico's Lees meer
logo vdl.png
De belastingdruk verlagen als eenmanszaak Lees meer
Heytens: een franchise gericht op op-maat-oplossingen en klanttevredenheid Lees meer
Nobi: Een Vernieuwend Franchiseconcept voor Persoonlijke Groei en Verse Voeding Lees meer
Kevin, succesvol ondernemer met hypotheek.winkel Lees meer
Artion : Expert van de week Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.