Jonge ouders van in de dertig, hij, uit de automobielsector, zij, een gespecialiseerde opvoedster, en wensten samen een nieuwe wending te geven aan hun professionele loopbaan.

Ze vertellen ons over hun Capoue-avontuur dat eind 2019 voor hen begon.

Waarom franchise?

“We wilden ons leven veranderen. We hielden van wat we deden, maar we wilden samenwerken, een eigen bedrijf hebben.” En ook om van begin tot eind begeleid, geholpen en gedegen ondersteund te worden. Van het vinden van het pand tot het openen van de winkel, in co-creatie werken met een franchisegever als Capoue die zijn vak kent en kan begeleiden, was voor hen een essentiële voorwaarde. Even belangrijk is het kunnen profiteren van de bekendheid van een reeds ontwikkeld merk.

Waarom kiezen voor het concept van Capoue?

Joëlle en Geoffrey wisten dat er hele goede en mooie franchiseconcepten bestonden. Ze kenden Capoue als voormalige Brusselaars. Ze worden regelmatig op de hoogte gehouden op speciale sites, zoals www.franchise.be. Hun wens was om een product promoten dat bij hen past, dat ze willen verkopen. Voor fijnproevers zoals zij, liefhebbers van mooie en goede dingen, waren de mogelijkheden van de Capoue-franchise logisch.

Nieuwsgierig en dol op nieuwe dingen, houden Joëlle en Geoffrey van innovatie en het testen van nieuwe concepten. Na een paar jaar en maanden op zoek te zijn geweest naar een premium product, in lijn met hun waarden en dat ze leuk vonden, begonnen ze alle Capoue-winkels en gespecialiseerde beurzen te bezoeken.

LEESTIP >>> Capoue is growing en opent eerste Vlaamse franchise vestiging in Merchtem

Het concept van een creatieve lekkernijen, een combinatie van ambachtelijke knowhow, degustatie ter plaatse, met vrienden en/of familie, door het hele jaar door een selectie ijs, wafels en pannenkoeken aan te bieden volgens seizoensmenu's, sprak hen aan! De Capoue-magie werkte.

“Vandaag heb ik zoveel geleerd van Capoue dat ik voor mezelf kan beginnen, als ondernemer. Deze ervaring gaf mij de vrijheid om een ​​succesvol ondernemer te zijn. Ik heb een geweldige ervaring opgedaan op alle gebieden van het ondernemerschap.”

Het combineren van hun gezinsleven en hun professionele leven is een luxe en een echt doel voor deze ouders van jonge kinderen. De flexibiliteit van de schema's die het management van hun proeflokaal hen biedt, stelt hen vandaag in staat. En meer nog, ze werken als een gezin: Tanguy, de broer van Joëlle heeft de leiding over de keuken en zou voor geen geld zijn pannenkoekenpannen laten vallen. Geoffrey's zusje werkt ook binnenshuis. Delegeren, op elkaar rekenen, onze ervaringen delen, … Communicatie is essentieel tussen ons, het is belangrijk als we als gezin werken, het is heel belangrijk om gezond te communiceren, om de diensten te debriefen om ons aan te passen en verder te verbeteren.

Sinds meer dan 2 jaar zijn Geoffrey en Joëlle gestart met runnen van hun Capoue vestiging, en nog steeds is de ene dag de andere niet, er is geen routine in dit werk! De dynamiek van de nieuwe menu's (de menu's en suggesties zijn aangepast aan de seizoenen), het weer, de klanten, … Onmogelijk om op voorhand te weten wat het avontuur van Capoue voor hen in petto heeft. Ondanks de huidige context en de wendingen van de afgelopen twee jaar, haalt de zaak van deze twee enthousiastelingen de financiële doelstellingen!

Is een franchiseconcept met ijs als paradepaardje een echte uitdaging? Deze vraag wordt hen vaak gesteld, waardoor ze moeten glimlachen. Het is waar dat je in België nooit weet wat voor weer het zal zijn. Zoals overal, toch? Dit is duidelijk geen rem voor het merk Capoue, dat zichzelf ontleent aan de codes van de traditionele ijssalon.

Capoue is vooral gekend voor het brede aanbod aan verrukkelijke lekkernijen. We bieden ambachtelijk ijs aan als paradepaardje, en in onze lounges heb je de mogelijkheid om het te combineren met heerlijke Luikse en Brusselse wafels, ter plaatse gemaakte pannenkoeken volgens ons geheime recept en heerlijke huisgemaakte gebakjes.

Vandaag zijn Joëlle en Geoffrey erg enthousiast. hun bedrijf verder laten groeien, plezier blijven hebben tijdens het werk, zorgzaam zijn voor elkaar en voor de klanten, voortdurend de kennis aanscherpen, zichzelf beter organiseren om hun werklast te verlichten, hun klantenservice te verbeteren, hun diensten uit te breiden, deze zijn de volgende uitdagingen voor het team. Het merk begeleidt hen hiervoor dagelijks: individuele coaching, dagelijkse workshops, opleidingen, teambuildings, ondersteuning, ... de link tussen Capoue en zijn franchisenemers is sterk: co-creatie, ontwikkeling en samenwerking zijn de belangrijkste drijfveren van de ontwikkeling van Capoue-franchises.

"Met de kwaliteit van Capoue-producten en ons fantastische team verspreiden we dagelijks geluk en dit is erg belangrijk in de huidige context". Joëlle en Geoffrey belichamen volledig het Capoue-concept en zijn waarden: knowhow, ambachtelijk en menselijk.

Voor het plezier

De favoriet van Joëlle en Geoffrey is een pannenkoek: de Newton. Een heerlijke pannekoek, gekarameliseerde appels, huisgemaakte crumble, een bolletje van 100% vanille uit Madagascar en zachte gezouten boterkaramel. Daar neem je wat zelfgemaakte slagroom bij :)

Het was de Newton die hen overtuigde toen ze voor het eerst in een Capoue gingen zitten. “Hij stelt nooit teleur! Het vanillebolletje bij Capoue is de maatstaf, het zegt veel over de kwaliteit van de producten.”

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.