Voor hem bleek de wereld van keukenontwerpers vanzelfsprekend: Frankrijk was aan het veranderen in de sector, de keukens van de jaren 80 hadden hun werk gedaan en moesten worden vervangen en het was dan ook logisch dat Ludovic naar deze werd gekeerd.
Als we de verschillende fasen van zijn carrière bespreken, vertelt hij over zijn steun vanaf het begin bij Cuisinella: "Het gevoel van een succesvol bedrijf is voelbaar, alles is gepland!"
Uit het aanvraagdossier aanvaard door de leden van het management van de Cuisinella-groep, voegde Ludovic zich bij de opleiding. 4 weken doorgebracht in de Elzas, gevolgd door 3 weken integratie in een bestaande concessie onder toezicht van de aanwezige directeur. Hij legt ons uit dat hij bij zijn debuut kon profiteren van echte steun. Afhankelijk van je leven "voordat", legt hij uit, wordt er een cursus gepland, er wordt rekening gehouden met je persoonlijke en professionele ontwikkelingsbehoeften.
LEESTIP >>> Schmidt Groupe, een Europese leider in wooninrichting
Heel vaak heeft elke afdeling binnen het merk een trainingspakket dat de franchisenemer te allen tijde kan helpen (marketing, management, distributie, boekhouding, enz.). Niets wordt aan het toeval overgelaten.
Het grote voordeel, zegt hij, is dat je kunt profiteren van de ervaring van collega's uit andere winkels. Elke maand worden er bijeenkomsten voor het delen van ervaringen gehouden voor franchisenemers. Veel uitwisselingen, informatie, oplossingen voor problemen die zich voordoen en die moeten worden opgelost, maken deze constructieve bijeenkomsten. "Profiteren van het wijze advies van je collega's kan een grote hulp zijn en tijd en geld besparen", vertelt Ludovic.
Voor hem was de cursus in februari begonnen voor een opening die gepland was voor juli van hetzelfde jaar. "Nu is het mijn beurt om mijn kennis door te geven en toekomstige winkeliers op te leiden voor Noord-Frankrijk", vertelt hij.
Met zijn 41 jaar, bijna 9 jaar later, mag Ludovic trots zijn met 3 winkels, twee bij onze Franse buren en één hier in België.
Een twintigtal gemotiveerde medewerkers helpen bij het goed functioneren en ontwikkelen van de 3 sites onder zijn verantwoordelijkheid. Hij onderstreept ook dat de opening van de winkel op Belgisch grondgebied ook het onderwerp was van speciaal toezicht, aangezien de wetten en verplichtingen van de 2 landen niet dezelfde zijn.
Als we de verschillende fasen van zijn carrière bespreken, vertelt hij over zijn steun vanaf het begin bij Cuisinella: "Het gevoel van een succesvol bedrijf is voelbaar, alles is gepland!"
Uit het aanvraagdossier aanvaard door de leden van het management van de Cuisinella-groep, voegde Ludovic zich bij de opleiding. 4 weken doorgebracht in de Elzas, gevolgd door 3 weken integratie in een bestaande concessie onder toezicht van de aanwezige directeur. Hij legt ons uit dat hij bij zijn debuut kon profiteren van echte steun. Afhankelijk van je leven "voordat", legt hij uit, wordt er een cursus gepland, er wordt rekening gehouden met je persoonlijke en professionele ontwikkelingsbehoeften.
LEESTIP >>> Schmidt Groupe, een Europese leider in wooninrichting
Heel vaak heeft elke afdeling binnen het merk een trainingspakket dat de franchisenemer te allen tijde kan helpen (marketing, management, distributie, boekhouding, enz.). Niets wordt aan het toeval overgelaten.
Het grote voordeel, zegt hij, is dat je kunt profiteren van de ervaring van collega's uit andere winkels. Elke maand worden er bijeenkomsten voor het delen van ervaringen gehouden voor franchisenemers. Veel uitwisselingen, informatie, oplossingen voor problemen die zich voordoen en die moeten worden opgelost, maken deze constructieve bijeenkomsten. "Profiteren van het wijze advies van je collega's kan een grote hulp zijn en tijd en geld besparen", vertelt Ludovic.
Voor hem was de cursus in februari begonnen voor een opening die gepland was voor juli van hetzelfde jaar. "Nu is het mijn beurt om mijn kennis door te geven en toekomstige winkeliers op te leiden voor Noord-Frankrijk", vertelt hij.
Met zijn 41 jaar, bijna 9 jaar later, mag Ludovic trots zijn met 3 winkels, twee bij onze Franse buren en één hier in België.
Een twintigtal gemotiveerde medewerkers helpen bij het goed functioneren en ontwikkelen van de 3 sites onder zijn verantwoordelijkheid. Hij onderstreept ook dat de opening van de winkel op Belgisch grondgebied ook het onderwerp was van speciaal toezicht, aangezien de wetten en verplichtingen van de 2 landen niet dezelfde zijn.