Pro-actief ondernemen als starter
De vele vraagstukken die een ondernemer bij de start van zijn onderneming dient op te lossen zijn veelzijdig. Is er enigszins voldoende vraag in de markt naar zijn producten en/of diensten, zit zijn prijssetting goed? Via welke marketing kanalen kan hij zijn doelpubliek op de meest kostvriendelijke manier enthousiasmeren? Wat is de kost van mijn product/dienst? Welke vaste en variabele kosten zal/kan ik maandelijks dragen? Last but not least, wat is de omzet die ik kan/zal genereren en welke groeicijfers zijn de komende jaren te realiseren? Een Franchise ondernemer die een franchise concept in zijn regio opstart zal eveneens deze vragen moeten stellen. Alleen zal hij reeds een groot deel van de gefundeerde antwoorden vinden bij de Franchisegever die jarenlange ervaring en expertise heeft.Ondernemerschap met beperkt risico
Door de aan te tonen historische omzetten en kostenstructuur kan een Franchise Ondernemer zijn financieel risico veel beter inschatten en beperken. Ook zullen zijn onkosten op een aantal cruciale pijlers tot het minimum verlaagt kunnen worden en in de opstart een breed scala aan ontzorging en ondersteuning aangeboden krijgen. In België wordt dit type van ondernemerschap meer en meer geapprecieerd met als gevolg een groeiende Franchise markt met een breed aanbod van franchisegevers in vele sectoren.Niet iedereen is geschikt om franchisenemer te worden
Een type ondernemer die zijn succes wil bouwen op een bewezen business model, ontzorgd worden en niet alles zelf van scratch wil bepalen is, zal een goede tandem vormen met zijn Franchisegever. Er zijn nog meer dan 10 redenen waarom dit type ondernemer beter af is met een franchise dan een start-up. Sommige ondernemers hebben, volgens hun perceptie of verhalen die ze horen, een afgunst van franchising. Zoals in alle sectoren zijn er franchisegevers (en ook franchisenemers) die falen, maar daar zijn achterliggende redenen voor.Financiële winsten voor Franchise ondernemers
De grote financiële voordelen voor de Franchise ondernemers zijn dan ook te vinden in de operationele optimalisatie van het concept, de expertise die de Franchisegever aanbrengt alsook de ontzorging, zodoende de Franchisenemer zich kan concentreren op waar hij goed in is en graag doet.(veel) Goedkoper aankopen
Samen met andere Franchisenemers maakt hij onderdeel uit van de aankoopgroepering die door het schaalvoordeel een significatne korting zal bekomen in vergelijking met dezelfde ondernemer alleen voor zijn verkooppunt zou aankopen.Klanten aantrekken op een kosten efficiëntere manier
De Franchisegever organiseert uw marketing om nog meer klanten bij u te laten kopen, wat niet enkel een ontzorging is qua tijd maar vooral uw marketing Euros het meest laat renderen. De Franchisegever bezit deze specifieke know how en implementeert die voor uw zaak.Minder personeelskost
Door de optimale operationele en gestandaardiseerde processen van het concept te volgen kan de Franchise ondernemer zijn personeelskost beperken, denk maar aan de burger symphony van de film rond Mc Donalds “The Founder”. In tijden van hoge inflatie en lonen zal dit een flinke besparing zijn die letterlijk bij de winst van de Franchise ondernemer komt.Denkt u dat Franchise ondernemer iets voor u kan zijn? Registreer u en krijg een gratis informatie gesprek met onze Franchisematchmaker. Tijdens dit gesprek geeft Franchise.be u dan de nodig info omtrent franchising en de meest geschikte concepten die voldoen aan uw criteria.
Nieuws

Voor welke aspecten kan u best expertise gebruiken bij het starten van uw franchise zaak
Lees meer

Is het nu een geschikt moment om te ondernemen met een franchise concept
Lees meer