Beproefd en getest
In de meeste gevallen is een franchisebedrijf een "beproefde" onderneming dat over een bepaalde periode ontwikkeld is en heeft bewezen commercieel succes te leveren.Gestructureerde methoden
Een goede franchisegever moet een "blauwdruk voor succes" hebben ontwikkeld die de nieuwe franchisenemer kan overnemen en leren.Opleiding
Een gerenommeerde franchisegever moet in staat zijn om een uitgebreid en gemakkelijk te leren opleidingsprogramma te bieden dat alle aspecten van de exploitatie van het bedrijf omvat.LEESTIP >>> 10 stappen om Franchisenemer te worden
Merkaanwezigheid
Een succesvol en bekend franchisebedrijf zal de kracht van de naam hebben die de nieuwe franchisepartner zal helpen om hun succes te “versnellen”.Ondersteuningssysteem
Een goede franchisegever zal een team van professionals in dienst hebben die er zijn om de franchisenemer te helpen en te ondersteunen om succesvol te worden.Het delen van beste werk methodes en know how
In een gevestigd franchisebedrijf kan een nieuwe franchisenemer veel hulp en advies krijgen van ervaren franchisenemers die al door de uitdagingen van het opstartproces zijn gegaan.Sneller rendement op uw investering
Een bekend en gerenommeerd franchisebedrijf zou (in theorie) een snellere ROI moeten opleveren dan een nieuwe onbekende start-up. De meerderheid van de consumenten is eerder geneigd om een pas geopende McDonalds te bezoeken dan een onbekend hamburgerrestaurant dat al jaren draait.Innovatie
Goede franchisegevers investeren veel tijd, geld en middelen in hun producten of diensten om de concurrentie voor te blijven waarvan de franchisenemer zal profiteren. Een start-up zal (in de meeste gevallen) niet over de capaciteiten of het kapitaal beschikken om op dezelfde manier in O&O te investeren.Marketing
Een franchisegever heeft een aanzienlijk groter marketingbudget dan een onafhankelijk bedrijf, waarvan een nieuwe franchisenemer kan profiteren om een lokaal bewustzijn op te bouwen.Exitstrategie
De kans op het vinden van een koper voor een bekende franchise is veel groter dan bij een onbekende onderneming. De franchisegever kan de lokale franchisenemer meestal helpen om kopers te vinden als ze besluiten om in de toekomst te verkopen. De vraagprijs van een bekende en gevestigde franchiseonderneming moet ook hoger zijn.
Nieuws

Welke verplichtingen rusten op jouw werknemer bij ziekte?
Lees meer

Van data tot beslissing: hoe GeoConsulting franchises naar succes stuwt
Lees meer
Delitraiteur: een uniek, menselijk en toekomstgericht concept
Lees meer
Belchicken opent haar eerste restaurant in Italië
Lees meer
Q8 wordt een digitale marktplaats voor lekker eten
Lees meer
“Discipline, hard werken en geduld: het recept om door te groeien bij Domino’s Pizza”, Jonathan Franchise Developer
Lees meer