Huismerkproducten

Vanaf vandaag toont Albert Heijn de Nutri-Score van 6000 huismerkproducten op de elektronische prijskaartjes in de winkels, en in de app en op de website. Het is een volgende stap in de introductie van het keuzelabel: in de komende maanden wil de retailer de Nutri-score ook aanbrengen op de verpakking van zijn eigenmerkproducten.

Nutri-Score geeft met een kleur en lettercode aan welke producten binnen een productgroep gezonder zijn dan andere. Het label werd al in diverse Europese landen (waaronder België, Spanje,  Duitsland en Frankrijk) geïntroduceerd. Ook Nederland heeft gekozen voor het logo, en de verwachting is dat het later dit jaar ook officieel landelijk gebruikt zal worden.

LEESTIP >>> Albert Heijn breidt bezorggebied thuisleverdienst opnieuw uit

“Met Albert Heijn willen we samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. En een gezonde leefstijl is belangrijker dan ooit”, zegt algemeen directeur Marit van Egmond. “Daarom zijn wij al langere tijd groot voorstander van de invoering van Nutri-Score. We zijn ervan overtuigd dat dit voedselkeuzelogo onze klanten helpt een gezondere keuze te maken.”
Nieuws
Webinar
Laatste plaatsen voor Webinar : Ondernemen met Minder Risico en Meer Winst – Ontdek de Geheimen van Succesvol Franchise Ondernemerschap Lees meer
Growth Graph
De realiteit van de Belgische Franchise wereld in 2024 Lees meer
Gloednieuwe Carrefour Market in Dinant is helemaal klaar voor een drukke zomer en duurzame toekomst Lees meer
In eerste halfjaar voor Jumbo: meer klanten, stijgende klanttevredenheid, met positief effect op omzet en marktaandeel Lees meer
De markt voor AI en automatisering groeit explosief. Ben jij klaar om mee te profiteren? Lees meer
Ondernemen met Stijl: Sluit je aan bij NZA en word het gezicht van een sterk Mannenmodemerk Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?