Johnny's Burger - Juni/Juni/Augustus

Verkoop aan huis: de trends die het steeds meer... trendy maken

Op de gezondheidscrisis als gevolg van de Covid-19-epidemie hoefde niet te worden gewacht om diepgaande veranderingen in het consumentengedrag te zien, die enorme kansen opleverden voor de aan huis verkoop.

Wat zijn deze grote trends?

Nabijheidsonderzoek. Grote retailers begrijpen dit al jaren. Consumenten geven tegenwoordig de voorkeur aan kleine gemakswinkels ten koste van de hypers die elk jaar iets meer klanten verliezen. Deze zoektocht naar nabijheid vindt zijn essentie in de verkoop van huizen. Waarom?

Eerste reden: tijd besparen. Geen tijdverspilling meer in het verkeer, op zoek naar een parkeerplaats, in eindeloze rijen staan. Deze zoektocht naar tijdsbesparing gaat hand in hand met die van financiële besparingen. Mobiliteit is tegenwoordig duur en niet alleen vervuilend. "Retailparken" zijn geconcentreerd aan de rand van steden en trekken tegelijkertijd de overgrote meerderheid van de consumenten aan, wat de communicatieroutes verstopt. De boekhouding is snel gemaakt: de weinige percentages die meer worden geteld bij de kassa's van lokale winkels worden volledig gecompenseerd door het lagere brandstofverbruik, de vermindering van vervuiling, nervositeit en tijdverlies.

Tweede reden: de groeiende zoektocht naar gezelligheid en sociale banden. Bovenal moeten mensen erkend worden. De onpersoonlijkheid van warenhuizen beantwoordt niet meer. E-business biedt radicale oplossingen op het gebied van prijs en gemak en streeft in ieder geval naar het personaliseren van contacten door het sturen van gerichte berichten. Maar niets kan menselijk contact vervangen.

In een buurtwinkel word ik vaak zelfs bij naam begroet, ik ken de verkoper, ik ontmoet kennissen. Ik ben op bekend terrein.

Verkoop aan huis stelt ons in staat om deze herkenning en nabijheid nog verder te stimuleren. Bij de klant thuis ontmoeten betekent terugkeren naar hun leefomgeving, naar de intimiteit van hun familie. Het is onvermijdelijk dat de uitwisselingen snel erg persoonlijk worden. Vertrouwen bouwt op: ik werk niet meer aan mijn project met een keukenontwerper maar met MIJN persoonlijke keukenontwerper. Iemand die me zal "verwennen" en me een volledig persoonlijke service zal brengen.

Derde reden: de opkomst van gezamenlijke consumptie. Marketeers spreken van 'consum'actoren'. Dit resulteert in de geleidelijke afschaffing van de grens tussen de verkoper en de klant, belichaamd door het succes van bijvoorbeeld Airbnb of kledingverkoopsites. Tegelijkertijd zorgde dit voor het succes van "doe het zelf" en werd de progressieve afkeer voor "doe het voor mij" geconditioneerd ten gunste van "doe het met mij".

Dit is met name het geval bij interieurontwerp. De consument van vandaag is zeer goed geïnformeerd, weet wat hij wel en niet wil en wil betrokken worden bij het definiëren van zijn leefomgeving. Hij is niet langer tevreden om zijn behoeften toe te vertrouwen aan een "weten" die het project zal ontwerpen dat bij hem past.

Hij wil beslissen. Hij wil zich niet omringen met een specialist die voor hem beslist, maar met een expert die hem zal helpen de beste beslissingen voor hem te nemen door hem de juiste vragen te stellen en de voor- en nadelen van elke oplossing te illustreren overwogen, mogelijke alternatieven voor te stellen en hen te helpen beslissen. Deze samenwerkingsrelatie, die uitsluitend uitgaat van de behoeften en dromen van de consument, is veel gemakkelijker in de sereniteit van het huis dan in de drukte van een showroom.

Ten slotte de vierde reden: de zoektocht naar vertrouwen, die beroemde 'gemoedsrust' die tegenwoordig een van de belangrijkste redenen is om te kopen. Vandaar het toenemende belang van het raadplegen van reviews, informatie over consumenten chats. Versterkt door de reputatie van het merk dat het vertegenwoordigt, zal de thuisverkoper persoonlijk de succesvolle afronding van het project met zijn klant garanderen.

Al deze trends bevestigen elke dag meer en meer het groeiende belang van woningverkopen, waarvan RAISON Home de pionier wil zijn op het gebied van inbouwkeukens en interieurdesign. Als u er gevoelig voor bent, kan dit uw project worden door lid te worden van ons netwerk van franchisenemers. Laten we erover praten.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis