Franchise.be is erin geslaagd om de 7 belangrijkste merken in de wereld van keukens en interieurdesign samen te brengen, waaronder RAISON Home. Deze unieke beurs trok veel kandidaten aan die in één dag de voorstellen van de aanwezige merken konden ontdekken en zo een mening vormen over de voor- en nadelen van elk van hen. Enorme tijdwinst voor merken en kandidaten.

A priori waren alle merken tevreden met de kwantiteit en kwaliteit van de kandidaten die werden ontmoet.

RAISON Home is dat zeker.

Ten eerste door het aantal kandidaten: 10 gaven aan meer te willen weten over de franchise formule van RAISON Home. Vervolgens door de kwaliteit van de kandidaten. Ze hebben allemaal een echt ondernemersproject en geven er de voorkeur aan om dit in franchise uit te voeren zodat ze direct operationeel kunnen zijn dankzij een bewezen concept, een voorstel, ontwikkelde tools en methoden en een merk dat door het publiek wordt erkend.

Wat zijn de belangrijkste lessen die we kunnen trekken uit deze eerste innovatieve ervaring?

Ondernemerschap is toegankelijk voor een breed scala aan profielen. We hebben ervaren zelfstandige ondernemers ontmoet die op deze weg willen doorgaan, maar van activiteitensector wensen te veranderen omdat de huidige te veel lijdt onder de crisis, omdat deze grote verschuivingen meemaakt of simpelweg omdat ze met iets totaal nieuws wensen te starten. En zelfs als het verandering betekent, kunt u het net zo goed doen door naar een veelbelovende sector over te stappen die zelfs een sterke groei laat zien rekening houdend met de huidige gezondheidscrisis. Dit is het geval voor de keukenmarkt, die sinds het einde van de lockdown met meer dan 30% is gegroeid.

We hebben ook medewerkers ontmoet die een stadium in hun carrière hebben bereikt waarin ze ernaar streven hun leven in eigen hand te nemen door hun eigen baas te worden.

De binnenhuisarchitectuur zit duidelijk in de lift. Sinds het einde van de crisis van 2008 is de sector gestaag gegroeid, hoewel wij hier de crisis beter hebben kunnen doorstaan ​​dan in andere landen. Nu heeft de gezondheidscrisis ertoe geleid dat consumenten zich realiseren hoe essentieel het is om zich thuis goed te voelen. De Belgen, die veel thuis zijn, hebben alle gebreken in hun interieur ontdekt en zoeken naar oplossingen. Vooral omdat er budgetten zijn bespaard door de crisis: reizen, vakanties, restaurants, enz. Vandaar de interesse van de kandidaten die we ontmoetten die, tot onze grote verbazing, bijna allemaal afkomstig waren uit andere domeinen: het bankwezen, verzekeringen, IT, andere detailhandel, enz. Ze hebben de zaken goed geanalyseerd en gaan richting een sector die geweldige ontwikkelingsmogelijkheden biedt.

Zij willen bij voorkeur ondernemen met beperkte financiële risico's en een andere aanpak aan de klanten voor te stellen. Alle kandidaten die we ontmoetten, bevestigden ons dat ze werden aangetrokken tot onze sector en op één uitzondering na vertelden ze ons dat ze waren verleid door het RAISON Home-concept omdat het een volledig onderscheidende ervaring biedt met thuisverkoop in een markt die uitsluitend bestaat uit showrooms, met veel redelijkere investeringsbehoeften, wat geruststellend is in onzekere tijden. Met andere woorden, ze nemen liever een risico door met iets nieuws te starten met beperkte financiële risico's dan in het traditionele te blijven met een hoger risico. Dit is echt interessant en bevestigt de waarde van RAISON Home als alternatief en innovatief aanbod.

Tot slot de laatste ietwat verrassende constatering: geen enkele kandidaat is momenteel keukenontwerper. Het succes van deze eerste e-beurs zou hen moeten doen nadenken over de mogelijkheid om zelfstandig ondernemer te worden en hun beroep met passie uit te oefenen.

We kijken uit naar het vervolg op de contacten die gisteren zijn gelegd met de kandidaten. En we kijken nu al uit naar het volgende initiatief van onze partner Franchise.be.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.