Je kan er niet meer langs. Quarantaines, lock-downs, corona en alle termen gepaard met deze pandemie. Toch blijft het uiterst belangrijk om jouw volgers blijvend te informeren. Momenteel zijn veel mensen thuis en gekluisterd aan hun smartphone, tablet of pc. Gebruik dit positief en geef jouw doelpubliek iets informatief. Maar wat is nu professioneel en attente online communicatie?
✔️Bied je doelgroep alternatieven aan. Laat hen die restaurantreservatie herplannen of pas je openingsuren aan.
✔️ Highlight niet het verlies in inkomsten maar toon de menselijke benadering van jouw bedrijf.
✔️ Stop niet met het informeren van jouw klanten en|of volgers.
✔️ Run je een bedrijf die rechtstreeks getroffen wordt door het Coronavirus, bereid je dan voor de grote stroom berichten die op je af komen. Dit kan aan de hand van een efficiënte klantenservice.
✔️ Neem verantwoordelijkheid en pas jouw mediacampagne aan indien deze als aanstootgevend kan opgevat worden in Corona-tijden.
❌ Stuur je publiek niet in de verkeerde richting door paniekreacties uit te lokken of hen aan te moedigen jouw laatste toiletrollen op te kopen.
❌ Ook al zijn er veel grappige memes op de markt. Laat jouw bedrijf niet op deze kar springen. Veel mensen zullen deze zwarte humor niet appreciëren.
❌ Probeer geen extra omzet te genereren op deze pandemie.
Om af te sluiten willen we elke ondernemer aansporen om de juiste communicatie te voeren en vooral niet offline te gaan. Pas jouw content-kalender in realtime aan.
Dagdagelijks passen wij content-kalenders aan om ieders doelgroepen up to date houden.
Reageren