Franchising als strategische groei strategie

Al meest succesvolle expansie strategie wordt franchising sinds lange tijd gewaardeerd als groei strategie in de traditionele retail en voedingsconcepten, zoals we die allemaal kennen uit onze winkelstraten. Zowel nationale als internationale spelers zetten hier sterk op in door een bewezen concept en een sterk merk te combineren met de kracht van lokaal ondernemerschap. De laatste jaren wordt franchising niet enkel gewaardeerd in de traditionele sectoren maar ook in vele andere sectoren.

Uiteindelijk is franchising in zijn basisvorm het uitbaten van een bewezen concept door een derde persoon volgens bepaalde spelregels die hun succes hebben bewezen.

LEESTIP >>> Je concept gaan franchisen? Dit is waar je moet op letten

Trends in franchising

Zowel nationaal als internationaal is het gebruik van de franchise techniek zich aan het doorzetten in meerdere sectoren, zoals diensten, zorg, automobiel, benzine stations, health & beauty. Deze concepten maken maximaal gebruik van de voordelen van franchising om hun concept maximaal in de markt te zetten via lokale ondernemers.

50 % subsidie voor franchisegever te worden     

Bedrijven die hun bewezen concept verder willen uitbreiden via franchising kunnen via de Vlaio Groei subsidie ondersteund worden in hun investeringen die ze moeten doen om franchise gever te worden en zo hun bedrijf te laten verder groeien.

De subsidies gelden voor innovatie, transformatie en internationalisatie investeringen. Deze pijlers komen in een franchising project meestal alle 3 aan bod. Let wel, dit enkel voor advies en begeleiding bij implementatie, niet voor opleidingen of de implementatie zelf.

Franchisenemers werven valt niet onder deze maatregelen. Franchise marketing geeft sowieso reeds een goed rendement op de investering gezien een nieuwe franchisenemer de franchisegever op lange termijn een jaarlijkse omzet oplevert.

Bezint eer u begint

Zoals eerder vermeld is franchisegever worden een strategisch pad die ingeslaan wordt, een kantelpunt in uw bedrijf. There is no way back. Gezien de franchisegever lange termijn engagementen neemt tegenover zijn franchisenemers is het cruciaal om zich professioneel voor te bereiden. Net zoals elke onderneming een boekhouder in de hand neemt, is het eveneens aan te raden om een franchise adviseur in te zetten bij het franchisen van uw bedrijf.
Nieuws
Stilan Cookies
Hoe jouw ervan verzekeren dat jouw website voldoet aan de laatste privacywetgeving en de privacy van jouw bezoekers beschermt? Lees meer
logo vdl.png
Het toegenomen belang van een tijdige btw-aangifte Lees meer
Een nieuwe Carrefour Market opent zijn deuren in het Woluwe-winkelcentrum Lees meer
Westland Shopping krijgt mogelijk nieuwe eigenaar Lees meer
Carrefour België ontvangt diversiteitslabel voor inclusief beleid op de werkvloer Lees meer
Elke dag staan Spar-adviseurs voor ons klaar Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.