Côté Sushi - Juli / Augustus / September

Hoe blijven online communiceren tijdens deze pandemie

Je kan er niet meer langs. Quarantaines, lock-downs, corona en alle termen gepaard met deze pandemie. Toch blijft het uiterst belangrijk om jouw volgers blijvend te informeren. Momenteel zijn veel mensen thuis en gekluisterd aan hun smartphone, tablet of pc. Gebruik dit positief en geef jouw doelpubliek iets informatief. Maar wat is nu professioneel en attente online communicatie?

  • Vertel eens iets anders dan CV-maatregelen. Het blijft belangrijk om iedereen te wijzen op de te hanteren gezondheidsmaatregelen, maar ondertussen horen we ook graag eens wat ander nieuws. Geef eens een blik achter de schermen van jouw bedrijf.
  • Het is nu uiterst belangrijk om iedereen te tonen dat jouw bedrijf gewoon open blijft. Informeer jouw doelpubliek dat de productie gewoon doorloopt of de bestellingen de deur uitgaan.
  • Stop vooral niet met marketing! Na deze quarantaine zal de economie zich meer dan ooit dienen te herpakken. Laat jouw volgers niet in de steek en informeer dat je er meer dan klaar voor bent om de draad terug op te pikken.

DOS:

✔️Bied je doelgroep alternatieven aan. Laat hen die restaurantreservatie herplannen of pas je openingsuren aan.

✔️ Highlight niet het verlies in inkomsten maar toon de menselijke benadering van jouw bedrijf.

✔️ Stop niet met het informeren van jouw klanten en|of volgers.

✔️ Run je een bedrijf die rechtstreeks getroffen wordt door het Coronavirus, bereid je dan voor de grote stroom berichten die op je af komen. Dit kan aan de hand van een efficiënte klantenservice.

✔️ Neem verantwoordelijkheid en pas jouw mediacampagne aan indien deze als aanstootgevend kan opgevat worden in Corona-tijden.

 

DON'TS:

❌ Stuur je publiek niet in de verkeerde richting door paniekreacties uit te lokken of hen aan te moedigen jouw laatste toiletrollen op te kopen.

❌ Ook al zijn er veel grappige memes op de markt. Laat jouw bedrijf niet op deze kar springen. Veel mensen zullen deze zwarte humor niet appreciëren.

❌ Probeer geen extra omzet te genereren op deze pandemie.

 

Om af te sluiten willen we elke ondernemer aansporen om de juiste communicatie te voeren en vooral niet offline te gaan. Pas jouw content-kalender in realtime aan.

Dagdagelijks passen wij content-kalenders aan om ieders doelgroepen up to date houden.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis