Carrefour heeft samen met het digitale mediabedrijf Brut de joint venture ‘Brut Shop’ opgericht, waarvan de supermarktketen een belang van 40% in handen heeft. Brut Shop zal live shopping produceren en commercialiseren voor merken en retailers.
Brut Shop, de joint venture die door Carrefour en Brut, gespecialiseerd in de productie van videofilmpjes op sociale media, in het leven werd geroepen, "zal gebruikers in staat stellen online aankopen te doen door deel te nemen aan video-evenementen die live worden gestreamd op sociale media”, aldus de Franse pers.
De samenwerking tussen de twee bedrijven komt niet geheel onverwacht: live shopping wordt namelijk steeds belangrijker in onze consumptiemaatschappij. Bovendien zijn sociale media uitgegroeid tot volwaardige verkoopkanalen.
Brut heeft een publiek van 14 miljoen gebruikers per dag en beweert zelfs 100% van de 18-34-jarigen te bereiken. Dit is een kans voor Carrefour om zijn onlineverkoop te boosten, maar ook om zijn serviceaanbod uit te breiden voor de merken die het verkoopt.
Reageren