Ted-talks van de supermarkt

Ahold Delhaize lanceert in Nederland samen met nog een hele resem partners – van Just Eat Takeaway tot Unilever – de educatieve app On Track, een digitaal platform met korte videos. De “minimasterclasses”, zoals Wouter Kolk, CEO van Ahold Delhaize Europa, ze noemt, worden gegeven door professionals in hun vakgebied – waaronder ook Bekende Nederlanders uit de kunst-, film- en muziekwereld.

De bedoeling is dat gebruikers zo nieuwe inzichten en vaardigheden ontwikkelen die ze kunnen toepassen in hun carrière en privéleven. “On Track maakt leren net zo makkelijk als het checken van je Instagram of het laatste nieuws”, luidt het devies. In september wordt de app in Nederland gelanceerd. Later is het ook de bedoeling om elders in Europa van start te gaan. Ahold Delhaize belooft alvast dat de app gratis, niet-commercieel en vrij van advertenties blijft.

LEESTIP >>> Delhaize-supermarkt Aalst volledig vernieuwd volgens gloednieuw supermarktconcept

Ontstaan uit coronacrisis

Waarom? Europees topman Wouter Kolk heeft het tegenover AD zelf over teruggeven aan de maatschappij, en dan vooral aan de mensen die door de coronacrisis hun baan verloren of moeilijk aan nieuw werk geraken. Het idee: mensen op een moderne manier leren leren of “ondersteunen bij de opstap naar ander werk of omscholing”.

Al zijn er inmiddels wel de nodige zijsprongen genomen: uit onderzoek onder duizend personen zijn twaalf onderwerpen overgehouden, die behalve digital skills en business ook koken en tuinieren omvatten. Er worden ook vacatures op het platform geplaatst. Of de app een tool in de war for talent onder grote bedrijven wordt, of toch vooral een branded content-platform voor marketingdoeleinden, valt dus nog af te wachten.
Nieuws
Augmenter Ventes (1)
Uw omzet verhogen en uw winkel een boost geven: de optimalisatiestudie als sleuteltool Lees meer
Meerwaardebelasting
Vanaf 1 januari 2026: nieuwe meerwaardebelasting van 10% op financiële activa Lees meer
Biowinkels Sequoia worden omgebouwd naar Färm Lees meer
Jumbo opent nieuwe winkel in Maasmechelen Lees meer
Grando Keukens wordt 60 jaar ! Een sterk merk, dankzij zelfstandige ondernemers Lees meer
Belchicken ondertekent masterfranchisecontract voor Nederland Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?