Waarom is het een goed idee om geschenkjes aan je klanten te geven?
Je klanten geschenkjes geven lijkt een simpel en betekenisloos gebaar, maar dat is het zeker niet. Hier zijn namelijk verschillende voordelen voor jou aan verbonden:-
Je klanten vinden het leuk
-
Je verbetert de band met je klant
-
Je klant wil je iets teruggeven
Waarom jij nooit verlies zal maken door een beloning te geven
Wanneer je een beloning uitdeelt, is daar voor jou natuurlijk altijd een kost aan verbonden. Deze kost zal echter altijd kleiner zijn dan wat je dankzij je beloning verdient. Je klanten zullen namelijk gemiddeld genomen de kost van hun geschenkje overschatten. Daarom zullen ze uiteindelijk meer spenderen in je winkel dan de waarde van je beloning en zal je nooit verlies maken door geschenkjes uit te delen.Het belang van een juiste beloning
Door je geschenkje zal je klant je zaak een warm gevoel toedragen, maar dat gebeurt enkel wanneer je hem een juist geschenkje geeft en dat is niet zo makkelijk. Je klant moet je beloning namelijk als waardevol genoeg zien om voor te willen sparen, maar hij mag ook niet het gevoel krijgen dat je hem probeert om te kopen.Een oplossing hiervoor zijn de beloningen die je klanten met Joyn kunnen verdienen. Met Joyn stel jij eenvoudig zelf een lijstje samen van beloningen. Je klanten kiezen hier dan zelf een beloning uit om voor te sparen, waardoor ze nooit ontevreden zullen zijn met hun verdiende geschenkje. Voor wat meer info over deze Joyn-beloningen kan je zeker een keertje het Joyn-helpcenter bezoeken.
Hoe kies je welke beloningen je klanten kunnen verdienen?
Een betekenisvolle beloning helpt om de relatie met je klanten te onderhouden en te versterken. Maar om betekenisvol te zijn, hoeft je beloning niet verschrikkelijk duur te zijn. Meer zelfs, wanneer je cadeautje te duur is, krijgen je klanten het gevoel dat je hen probeert om te kopen. Het draait dus niet om wat het cadeautje effectief waard is, maar wel over de waarde die je klanten eraan toeschrijven. Om het met een cliché te zeggen: het is het gebaar dat telt.Tips voor een succesvol beloningssysteem
Er bestaan enkele vuistregels voor een succesvol systeem om je loyale klanten te belonen. Bekijk ze zeker en vast een keertje alvorens je er zelf mee aan de slag gaat:-
Je beloningen maken je spaarprogramma, niet omgekeerd
-
Steek er wat tijd en moeite in.
-
Voeg er een persoonlijke toets aan toe
-
Maak geen advertentie van je beloning
-
Zorg voor een ruime variëteit aan beloningen
-
Bouw je beloningen op
-
Wees niet bang om te veranderen
-
Focus niet op prijs, maar wel op plezier en spanning
Nieuws

Recht op deconnectie: wat moeten werkgevers doen?
Lees meer

Provisie voor het vakantiegeld van werknemers in 2025
Lees meer
Het inspirerende traject van Morgan bij Kiabi: van werknemer tot franchisenemer
Lees meer
Geen vergunning voor Jumbo in Roeselare, wel in Dilsen
Lees meer
Nieuwe Belchicken opent op Koning Astridplein in Antwerpen
Lees meer
Heropening Carrefour Market Zulte: “Duurzame make-over van vloer over koelsysteem tot verwarming”
Lees meer