Daling en stijging van kandidaat Franchisenemers
Gedurende de lockdown hebben wij bij Franchise.be een daling waargenomen van het aantal kandidaat Franchisenemers, wat logisch is. Iedereen was bezig met zijn gezondheid en dat van zijn gezin. In april was er reeds een lichte stijging en in mei hebben we een enorme opstoot gezien aan interesse in franchising, die zich volledig doorzet in Juni, zegt Louis Himpe, Franchise Expansion Manager van Franchise.be.Dit was het signaal voor Franchise.be e-Academy om een online seminarie te organiseren voor Franchisegevers en Masters en dit momentum te gebruiken om een kickstart te geven aan uw Franchise Marketing en Lead generatie, vervolgt Himpe. Op vraag van tal van Belgische Franchisegevers organiseert Franchise.be e-Academy voor Franchisegevers en Masters nu een jaarprogramma samengesteld, maandelijks een sessie over diverse kritische topics waar iedere Franchise organisatie mee te maken krijgt. Na de zomervakantie starten we met “Hoe uw Franchise Merk versterken” gehost door Merkstrateeg Stef Verbeeck.
Inzichten Franchise digitale marketing en lead generatie
Nick Boury, Franchise Expert van Francorp Belgium heeft gedurende dit online seminarie een uitgebreide strategie toegelicht om een constante flow aan gekwalificeerde leads te genereren zodoende de Franchise netwerken hun expansie in de komende maanden toch kunnen verwezenlijken. De 16 deelnemers van verschillende franchisegevers zoals oa. Carrefour, Esso/Texaco, Happy Troc, Van Opstal – Van Boxel, Steffard, Expense Reduction, zelfs het Nederlandse Kaldi waren getriggerd en hebben ook uitgebreid hun ervaringen onder elkaar gedeeld.
Tijdens dit 2 uur durende online seminarie hebben we eerst even reflectie gemaakt naar de online communicatie tijdens de pandemie en hoe een standstill te vermijden tijdens de corona crisis voor Franchise ondernemers.
Topics over hoe de juiste doelgroep te bereiken met de juiste boodschap om gekwalificeerde kandidaat franchisenemers aan te trekken via de meest geschikte digitale kanalen kwamen uitgebreid aan bod en de deelnemers hebben uiteindelijk een actieplan mee gekregen om hun Franchise marketing te evalueren en te optimaliseren.
Topics over hoe de juiste doelgroep te bereiken met de juiste boodschap om gekwalificeerde kandidaat franchisenemers aan te trekken via de meest geschikte digitale kanalen kwamen uitgebreid aan bod en de deelnemers hebben uiteindelijk een actieplan mee gekregen om hun Franchise marketing te evalueren en te optimaliseren.
Franchise.be e-Academy programma 2020
Het verdere programma is vakkundig samengesteld op basis van de behoeftes van Franchisegevers en bundelt een weelde aan Expertise samen met de Diensten en Raadgevers die elk hun expertise in hun desbetreffende vak domein zullen delen met de nodige kennis van de Franchise sector. Initiatiefnemer Franchise.be beoogt hiermee een verdere professionalisering en groei van de Belgische Franchise markt.
Nieuws

Recht op deconnectie: wat moeten werkgevers doen?
Lees meer

Provisie voor het vakantiegeld van werknemers in 2025
Lees meer
Het inspirerende traject van Morgan bij Kiabi: van werknemer tot franchisenemer
Lees meer
Geen vergunning voor Jumbo in Roeselare, wel in Dilsen
Lees meer
Nieuwe Belchicken opent op Koning Astridplein in Antwerpen
Lees meer
Heropening Carrefour Market Zulte: “Duurzame make-over van vloer over koelsysteem tot verwarming”
Lees meer