Het gaat snel. Nog geen tien jaar geleden plantte Jonathan Pham het zaadje voor dit netwerk in Brussel. En het sterke verhaal wist in geen tijd veel mensen te overtuigen. Sinds 2018 loopt het franchiseconcept ook in Wallonië als een trein. Het Waals landsgedeelte is ondertussen helemaal gecoverd en je kunt er gerust spreken van een gevestigd merk. Inmiddels kan Vlaanderen eveneens kennismaken met een aanpak die tegelijk vernieuwend en succesvol is. Volgens Marketing Manager Brecht Debeuf is de lokale expertise daarbij van fundamenteel belang:

"In deze wereld van bakstenen en beton draait in feite alles om mensen. Mensen met een hart en met empathie, en in ons geval ook mensen die midden in de regio staan. Dat is een onmiskenbare troef. De We Invest-makelaar is helemaal mee met de plaatselijke markttrends en -prijzen. Maar wellicht belangrijker nog: hij of zij spreekt dezelfde taal, kent de mentaliteit van de inwoners van de gemeente of regio, is op de hoogte van de gevoeligheden in de buurt... Bovendien gaan onze professionals volledig transparant te werk. Dat schept vertrouwen.", Brecht Debeuf, Head of Marketing We Invest.

LEESTIP >>> We Invest : Vastgoed op een vernieuwende manier

Dienstverlening met een strik errond

Hoewel ook verhuur tot het servicepakket hoort, focust We Invest toch voornamelijk op de verkoop van residentieel vastgoed, binnen alle segmenten. Zowel bestaande woningen als nieuwbouwprojecten. En cijfersliegen niet. De slaagratio ligt enorm hoog, ongeveer bij 95 procent. Dat komt naar eigen zeggen niet zomaar aanwaaien:

"Wij begeleiden de klanten van A tot Z, tot de handtekening geplaatst is. En het totaalaanbod van dienstverlening binnen al onze kantoren is even uitzonderlijk als innovatief. Nieuw is bijvoorbeeld onze online schattingsmodule die het mogelijk maakt om in minder dan 2 minuten een zicht te krijgen op de realistische waarde van een pand.", Christine Adriaens, Kantoorbestuurder We Invest Meise.

Vervolgens ontwikkelen specialisten ter zake een succesvolle online en o line strategie om de appartementen en huizen te commercialiseren. Daarbij gaan men verder dan fotos, videos en virtuele rondleidingen. De interne marketingdienst gekoppeld aan elk kantoor maakt onder andere ook een mooie gepersonaliseerde brochure, om elke pand dat in de verkoop wordt gezet te presenteren. Daarnaast worden publicaties in kranten en op vastgoedplatformen en andere sociale media gecreëerd. Dat kan gerust uniek genoemd worden. Vervolgens ontwikkelen specialisten ter zake een succesvolle online en o line strategie om de appartementen en huizen te commercialiseren. Daarbij gaan men verder dan fotos, videos en virtuele rondleidingen. De interne marketingdienst gekoppeld aan elk kantoor maakt onder andere ook een mooie gepersonaliseerde brochure, om elke pand dat in de verkoop wordt gezet te presenteren. Daarnaast worden publicaties in kranten en op vastgoedplatformen en andere sociale media gecreëerd. Dat kan gerust uniek genoemd worden.

Daarbij doet het er niet toe of het om een exclusieve villa van 8 miljoen gaat of om een oude rijtjeswoning. Op vlak van dienstverlening wordt er binnen We Invest namelijk geen onderscheid gemaakt. Iedereen heeft recht op dezelfde behandeling en een identieke toewijding van de makelaars om te slagen in de verkoop van hun woning.

Samenwerking als sleutel

En dan zijn er nog de voordelen van het netwerk dat ondertussen 30 kantoren telt. De makelaars kunnen gebruik maken van een veel uitgebreidere database en ze kunnen terugvallen op allerlei ondersteunende diensten. Door de ruime mate van automatisatie houden ze meer tijd over voor waar het echt om draait: het persoonlijke contact met de verkopers en de potentiële kopers van een woning of appartement.

Het geloof in het eigen kunnen is hier groot. Omdat men er rotsvast van overtuigd is dat deze manier van werken ook echt werkt, moeten klanten enkel een commissie betalen als er ook effectief een handtekening onder het verkoopcontract is gezet.

Het beste van twee werelden

Volgens CEO Raphaël Mathieu streeft We Invest op termijn naar een dertigtal kantoren in Vlaanderen.

"We ontwikkelden in feite een eigen versie van de vastgoedfranchise. Onze zelfstandige kantoorbestuurders krijgen absolute vrijheid om hun eigen koers te varen. We mikken op echte ondernemers die mee willen denken en groeien in ons verhaal. Dat neemt niet weg dat ze voortdurend beroep kunnen doen op de expertises, opleidingen en begeleiding van het netwerk. Het beste van twee werelden. Iedere kantoorbestuurder haalt wel degelijk voordeel uit de samenwerking. Met nadruk op samenwerking: de verschillende kantoren werken elkaar niet tegen. Het is voor iedereen een win-winsituatie.", Raphaël Mathieu, CEO We Invest

Ondertussen slaat de formule ook in het buitenland al aan. Want We Invest opende dit jaar al 4 kantoren in Frankrijk. Aan ambitie ontbreken de 200-tal medewerkers van het netwerk alvast niet.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.