o tacos foto 4.jpg
Door dicht bij hun eigen waarden te blijven en door de aansluiting op te zoeken en te behouden met hun specifieke doelgroep, wisten zij een ijzersterk businessmodel te creëren met een uniek product, passend bij de doelgroep en met de juiste tone-of-voice. Dit alles ondersteund door een sterke business case, waarbij relatief lage investeringen gecombineerd worden met substantiële omzetten en gezonde marges. De formule werd in no-time een grandioos succes.

LEESTIP >>> O'Tacos gaat franchisen in Nederland

Het begon allemaal in Grenoble waar 3 ondernemers besloten om een Quick-Service-Restaurant te ontwikkelen voor tacos. Vanaf het moment dat besloten werd om franchising in te zetten als primaire groei-strategie wist OTacos in een kort tijdsbestek de Franse en Belgische markt te veroveren en staat de teller inmiddels op een kleine 300 locaties, waarvan er zon 50 in België werden geopend in slechts 2 jaar tijd.
o tacos foto 1.jpg
Het succes achter de formule is onder andere te danken aan de intensieve en innovatieve social media campagnes en resulterende hoge digitale footprint waarbij zij trouw bleven aan hun identiteit en doelgroep. De digitale footprint (aantal volgers) van OTacos steekt zelfs gevestigde namen als McDonalds en Burger King voorbij. Zo nodigden zij bekende rappers uit in hun restaurants die zorgden voor veel belangstelling en publiciteit en werden diverse activaties ingezet online, zoals de Gigatacos challenge.

Digitale tools zoals Kiosks, Click & Collect en een Loyalty Program zorgen voor korte wachttijden, hogere productiviteit en herhaalbezoekers. Naast digitale innovaties zet OTacos ook in op productinnovaties. Zo is onlangs de OBelge gelanceerd met de iconische Dallas saus. Ook op operationeel vlak is het OTacos concept door de jaren heen aangescherpt waardoor ze een hoge productiviteit kunnen bereiken.
o tacos foto 2.jpg
Het jaar 2020 was voor iedereen in de horecasector moeilijk. Maar dankzij de korte wachttijden is het OTacos concept ideaal voor afhaling, ook is een tacos makkelijk uit het vuistje te eten. Deze hebben ervoor gezorgd dat de negatieve impact voor OTacos relatief beperkt is gebleven en vergelijkbaar is met andere grote fastfoodketens. Sinds 2020 zetten zij ook meer in op Home Delivery wat enorm aan belang heeft gewonnen tijdens de coronacrisis. Zo lanceert OTacos bijvoorbeeld acties samen met de delivery partners.

Eigenlijk heeft deze crisis alleen maar de kracht van het merk bevestigd en hun focus is dan ook op de verdere groei van het merk. Na hun successen in Frankrijk en Wallonië wil OTacos zich nu richten op de Vlaamse markt. OTacos heeft al een restaurant in Gent, Leuven en 2 in Antwerpen. Het doel is nu om ook restaurants in Mechelen, Kortrijk, Sint-Niklaas, Oostende, Hasselt, Aalst… te openen. Hiervoor is OTacos is op zoek naar ervaren lokale ondernemers die onderdeel willen uitmaken van dit mooie succesverhaal.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.