Dynamische menuborden

McDonalds telt naar verluidt meer dan 300 miljoen dollar (265 miljoen euro) neer voor Dynamic Yield. De technologie van het bedrijf stelt retailers in staat om hun klanten gepersonaliseerde aanbiedingen te doen met behulp van artificiële intelligentie. Het is vergelijkbaar met de suggesties die door grote e-commercebedrijven als Amazon of bol.com aan klanten gedaan worden op basis van hun surfgedrag. Tot het klantenbestand van Dynamic Yield behoren onder meer Ikea en HelloFresh.

McDonalds wil de technologie aanwenden om dynamische menuborden te creëren, waarbij de getoonde items afhankelijk zijn van een reeks persoonlijke en niet-persoonlijke gegevens. Op basis van al die data zal een algoritme er in real time voor zorgen dat de klant een gepersonaliseerd aanbod krijgt. Tot de niet-persoonlijke gegevens behoren bijvoorbeeld factoren zoals het weer (meer koffie op koude dagen), het tijdstip van de dag of regionale voorkeuren. Welke persoonlijke gegevens er in de toekomst in verwerkt zullen worden, is niet bekend maar CEO Steve Easterbrook heeft zelfs nummerplaatherkenning niet bij voorbaat uitgesloten.

Sinds hij in 2015 CEO werd van McDonalds heeft Easterbrook zwaar geïnvesteerd in technologie zoals digitale kiosken om de verkoop te stimuleren en om McDonald's te helpen zich te onderscheiden van zijn concurrenten. De aankoop van Dynamic Yield  geeft aan dat het bedrijf technologie wil gebruiken om de groei te versnellen. "Technologie is een cruciaal element van ons groeiplan", zei Easterbrook in een verklaring.

Met de overeenkomst wordt McDonald's de enige eigenaar van Dynamic Yield, dat gevestigd is in New York en Tel Aviv. De hamburgerketen gaat verder investeren in Dynamic Yield, dat een zelfstandig bedrijf blijft.

Bron : Retail Detail
Nieuws
vanbreda logo 2022.png
Wetswijziging arbeidsongevallen: ook ongevallen van uitzendkrachten opgenomen in de berekening van verzwaarde risico's Lees meer
logo vdl.png
De belastingdruk verlagen als eenmanszaak Lees meer
Nobi: Een Vernieuwend Franchiseconcept voor Persoonlijke Groei en Verse Voeding Lees meer
Kevin, succesvol ondernemer met hypotheek.winkel Lees meer
Artion : Expert van de week Lees meer
Esprit opende nieuwe franchise winkel in Halle Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.