Aanmoedigen

Doe dat in jouw eigen vrije tijd!, is een ouderwetse ondernemersgedachte, want Social Media, is veel meer dan het uitwisselen van dierenplaatsjes. Moedig jouw werknemers juist aan om op Social Media de laatste trends uit jullie branche te volgen.

Voordelen:

- Wanneer werknemers niet productief zijn, zijn ze alsnog bezig met het versterken van hun professionele kennis.

- De zichtbaarheid van de onderneming wordt vergroot als werknemers reageren op bijvoorbeeld branche gerelateerde discussies en tweets.

- Potentiele klanten lezen mee en hierdoor kan jij eenvoudiger relaties opbouwen met influencers uit jouw industrie. 

Note: Ga werknemers niet dwingen om actief te reageren op online discussies en overigen, want dat is en mag niet de bedoeling zijn.

Richtlijnen

Logischerwijs wil jij niet alles wat op de werkvloer wordt besproken, terugvinden op Social Media. Dus stel richtlijnen op en bedenk (eventueel samen) wat wel en niet kan. Dus met welk taalgebruik wil jij als ondernemer geassocieerd worden (en dat mag op Social media best wat losser dan op bijvoorbeeld jouw website) en welke onderwerpen zijn dan wel bespreekbaar of niet?

Ambassadeurs 

De één heeft meer feeling met Social Media dan de ander, dus het is zinloos om iedereen te verplichten om online actief te zijn. Activeer in plaats daarvan enthousiaste werknemers en maak van hen ambassadeurs. En beloon ze met voor hun interessante extraatjes zoals een gratis inspiratiesessie met een Social Media-goeroe, maar zorg ook voor gratis producten waarmee zij weggeefacties kunnen opzetten.

Kenmerken:

- Ambassadeurs geloven in jouw onderneming;

- Zijn betrokken bij een bepaald product of dienst;

- Begrijpen hoe zich tot klanten te verhouden;

- Maken (of willen) actief gebruik van Social Media;

- Gaan respectvol om met collegas.

Resultaten

Als jouw onderneming, dan wel werknemers zich actief inzetten op Social Media, deel dan de behaalde resultaten. Organiseer bijvoorbeeld elke paar maanden een feedbacksessie waarin jullie de successen en verbeterpunten bespreken en beantwoord vragen als; waarom (of waarvoor) doen jullie dit uiteindelijk, hoeveel nieuwe volgers hebben jullie erbij en hoeveel mensen schrijven zich in voor de nieuwsbrief? Maar ook wordt jullie onderneming genoemd in de media, en hoeveel nieuwe klanten lever dit uiteindelijk op?

Heeft u hieromtrent verdere vragen? Laat hieronder dan een reactie achter.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.