Klantentrouw is van cruciaal belang voor lokale handelaars die hun bedrijf willen laten groeien en floreren. Terwijl het aantrekken van nieuwe klanten belangrijk is, is het net zo essentieel om bestaande klanten te koesteren en te behouden. Gelukkig kennen wij innovatieve oplossingen om ook jouw klanten met een glimlach op hun gezicht te laten terugkeren.
Joyn, 29-08-2023
Klant is koning. Een oud gezegde, maar nog steeds heel relevant! Klanten zijn essentieel voor een succesvolle zaak. Sterker nog: klanten die regelmatig terugkomen zijn nog belangrijker, want je kan niet zonder. Daarom is klantenbinding uitermate belangrijk voor jouw zaak. Lees hieronder waarom wij zoveel belang hechten aan een vast klantenbestand en hoe het voordelig kan zijn voor jouw zaak.
Joyn, 17-07-2023
Joyn staat voor innovatie en steun aan de lokale handelaars. Omdat er dagelijks duizenden shoppers gretig gebruik maken van coupons, willen we deze graag uitbreiden met een gloednieuwe functie. Met de ‘deelbare’ coupon kan je nu als handelaar zelf beslissen of jouw actie gedeeld mag worden door jouw klanten.
Joyn, 21-03-2023
Het overzicht van je klanten en hun gegevens bewaren, is niet altijd je topprioriteit. In de eerste plaats wil je vooral je dagdagelijkse taken vlot kunnen uitvoeren. En toch is je eigen klantendatabase aanleggen de beste investering die je dit jaar kan doen. Wij vertellen je waarom.
Joyn, 14-03-2023
Wanneer we online surfen laten we heel veel gegevens en data op het internet achter, die bedrijven maar wat graag capteren. Gelukkig kunnen deze praktijken worden ingeperkt. Van in contact blijven met vrienden en familie over televisiekijken, muziek beluisteren en shoppen tot het zoeken van een huis en zelfs een levenspartner… Er zijn niet gek veel zaken meer waarvoor we geen beroep doen op het internet.
Beobank, 07-02-2023
Als handelaar weet je maar al te goed dat jouw merk naar buiten brengen geen makkelijke zaak is. Gelukkig is e-mailmarketing een geweldige manier om jouw bedrijf te promoten. Dat gezegd, de juiste tool kiezen is ook geen eenvoudige zaak, er is zoveel keuze en dit kan snel ingewikkeld worden.
Joyn, 19-12-2022
Aah, de wondere wereld van sociale media, online merkidentiteit en slechte online reviews. Doet het jou huiveren? Dan hebben we goed nieuws, want wij hebben dé manier gevonden om je online zichtbaarheid om te draaien naar iets positiefs. Ja, het is waar dat je jezelf (en daarmee ook je zaak) kwetsbaar opstelt door digitaal aanwezig te zijn.
Joyn, 02-11-2022
Een papieren klantenkaart maakt je klanten gelukkig, maar brengt het jou en je zaak voldoende op? Is het digitaal alternatief – de ‘app’ – misschien beter geschikt voor jouw zaak? We wegen in deze blog de voor- en nadelen af van de klassieke spaarkaart versus de digitale versie.
Joyn, 25-10-2022
De maand december is traditioneel een topmaand voor tal van lokale handelaars. ‘Do or Die’ hoor je wel eens in de wandelgangen van de zelfstandige ondernemer. Maar ook dit jaar wordt het er niet makkelijker op. Het coronavirus verspreidt zich sneller dan de pakjesdiensten kunnen leveren en elke week is het weer bang afwachten naar de nieuwe maatregelen van de regering.
Joyn, 07-12-2021
Digitalisatie (en bij uitbreiding automatisatie) is voor heel wat bedrijven een belangrijke strategische pijler geworden. Een goede zaak, als u het ons vraagt. Want daarmee kunt u uw administratieve processen stroomlijnen en efficiënter werken. Met deze 4 stappen implementeert u digitalisatie in geen tijd binnen uw onderneming.
Vandelanotte, 29-11-2021
Het is niet ondenkbeeldig dat er ooit een moment komt dat ook uw merk aan een verandering toe is, dat de bestaande merkidentiteit niet meer vertaalt waarvoor uw merk staat, uw organisatie een fusie of overname doorgaat of dat een perceptieprobleem moet worden aangepakt met de grove middelen.
Stef Verbeeck, Pavlov, 22-03-2021
Uw merk is niet wat u zegt dat het is, maar wat uw doelgroep ervan maakt. Bedrijven en organisaties gaan er al te vaak van uit dat een merk slechts een marketingmiddel is, een statisch gegeven dat door hen in de markt wordt gezet en mits wat gerichte communicatie naar de doelgroep vanzelf wel zal aanslaan. De realiteit is een stuk complexer.
Pavlov Branding, 16-09-2020
De corona crisis zorgt voor een nooit geziene onzekerheid in onze levens, zowel wat betreft de acute gezondheidsrisico’s als inzake de economische gevolgen die naar alle waarschijnlijkheid zullen volgen op de epidemie. Het is wellicht van WOII geleden dat we nog zo in een massale kramp schoten en zelfs de aanslagen van maart 2016 legden het land niet op zo’n ingrijpende manier lam als de huidige pandemie.
Pavlov Branding, 06-04-2020
Je kan er niet meer langs. Quarantaines, lock-downs, corona en alle termen gepaard met deze pandemie. Toch blijft het uiterst belangrijk om jouw volgers blijvend te informeren. Momenteel zijn veel mensen thuis en gekluisterd aan hun smartphone, tablet of pc. Gebruik dit positief en geef jouw doelpubliek iets informatief. Maar wat is nu professioneel en attente online communicatie?
Studio JPO - Judith Pollie, 18-03-2020
Vind jij het lastig om op te vallen tussen alle concurrenten? Het inzetten van marketing is de makkelijkste en meest effectieve manier om op te vallen. Een goede website, social media of een opvallend visitekaartje. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden die jij kunt gebruiken. Na het lezen van onderstaande tips kun je gelijk aan de slag!
Franchise.be, 13-01-2020