Ubiway

Hoe verhoog je de open rate van je e-mails?

E-mail is een zeer goede manier om in contact te komen met je klanten. Het is dé kans om rechtstreeks met hen te spreken, op een moment dat het hen uitkomt. In combinatie met de juiste berichtgeving kan e-mail een van je meest impactvolle marketingkanalen worden. Je kan zelf je e-mailcampagne snel en efficiënt opzetten via het handelaarsportaal van Joyn en versturen naar je klanten.

Eens je dan zo’n campagne verstuurt, ben je natuurlijk nieuwsgierig naar de resultaten: Hoeveel klanten openden de mail, hoeveel activeerden een coupon, en vooral, bracht de actie iets op?

Lees hieronder onze tips om ervoor te zorgen dat meer klanten je mail openen en lezen, waardoor jij effectievere e-mailcampagnes opstelt.

Pakkend onderwerp

Je onderwerp is het eerste dat je klanten lezen en bepaalt of ze doorlezen of niet. Een mail opstellen begint dus met het bedenken van een (korte) boodschap die de aandacht trekt en de mensen nieuwsgierig maakt. Werk met een intrigerende vraag – bijvoorbeeld “Wat schaft de pot morgen?” voor je kruidenierszaak. Een interessante mededeling zoals “15% korting!” is ook een goede strategie, zo weten je klanten meteen waar het over gaat. Kort maar krachtig is dus de boodschap.

Sympathieke, maar korte aanspreking

Iemand begroeten in een e-mail is anders dan iemand begroeten die binnenkomt in jouw zaak. Je spreekt ze best kort aan, en niet te formeel – gewoon “Beste” of “Hey” is een goede manier.

Tip: Je kan je begroeting iets persoonlijker maken voor je klanten. Typ daarvoor de gebruikelijke “Hey” of “Beste”, maar voeg iets toe dat eigen is aan jouw zaak. Stel dat je een frituur hebt, dan zou “Beste frietliefhebber” al wat beter smaken dan een simpele “Hey”. Probeer maar wat uit en zie waar je klanten het beste op reageren!

Heldere boodschap

Je klanten krijgen zoveel e-mails in hun mailbox, dus het is belangrijk dat je e-mail kort en bondig is. Get to the point! Hoe je dit doet? Een mail opstellen, is met de deur in huis vallen: focus meteen op het voordeel voor je lezer, geformuleerd in duidelijke taal.

Overtuigende CTA

Een CTA of Call To Action staat voor ‘oproep tot actie’, want dát is wat je wil, de lezer die actie onderneemt. Een CTA wordt wel niet enkel in e-mails gebruikt, je ziet ze overal op het internet: ‘Abonneer nu’, ‘Klik hier’ of ‘Doneer nu’ zijn enkele voorbeelden.

Een CTA wordt ook veel gebruikt in e-mails. Je zal een CTA snel zien staan in een mail, want het is vaak een grote knop ergens in de mail:

Eindig op een krachtige manier

Een goede manier om een mail af te sluiten is door gebruik te maken van een P.S. of Post Scriptum. Je kent het wel, dit staat altijd onderaan een e-mail en kan voor verschillende manieren gebruikt worden:

  • Boei de ontvangers met een overtuigende tekst en een link.
  • Doe een laatste oproep.
  • Zorg voor urgentie.
  • Geef bonusinformatie of een nieuwe aanbieding.
  • Deel een getuigenis.

Probeer niet bij elk e-mail dat je verzend een P.S. te schrijven, maar als je echt ergens nadruk op wil leggen, is dit een heel goede manier.

Conclusie

Er komt veel kijken bij een e-mailcampagne, zeker als je dit nog nooit hebt gedaan. Deze tips helpen je alvast op weg! Hulp nodig met een e-mailcampagne, aarzel niet om ons een mailtje te sturen of bel ons op het nummer +32 2 302 73 82.

Veel succes!


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis