Vissen in de juiste vijver

Kandidaat franchisenemers zijn niet op zoek naar een job zonder financieel risico. Ze zijn net bereid om mits het nemen van een berekend risico en te ondernemen met een bewezen franchise model, hun toekomst in eigen handen te nemen en op termijn daarvoor beter beloond te worden. Het heeft geen nut om te gaan rekruteren in een vijver van mensen die zoeken naar een job zonder financieel risico.

Het rendement van uw marketing investeringen zal pas renderen wanneer u uw rekruteringsboodschap onder kandidaat franchisenemers verspreid bij medium welke visibiliteit creeeren naar dit type profielen. De juiste marketing mix en de juiste boodschap is recht evenredig met de ROI.

Kort op de bal spelen

Time is money… Tijdens het rekruteringsproces is dit wel degelijk het geval. Kandidaat franchisenemers hebben op het moment dat ze info aanvragen, de interesse in een franchise formule, niet 3 maanden later wanneer het de franchisegever in zijn agenda past. Ook zijn ze meestal geïnteresseerd in meer dan 1 franchise merk. Indien de franchisegever niet kort op de bal en kordaat contact legt en de juiste informatie overmaakt, verliest hij het momentum bij deze kandidaat. Ook de nodige opvolging en verdere stappen gaan hand in hand.

Selecteer de juiste franchisenemers

Tijdens een Internationale enquête is gebleken dat de grootste fout die (startende) franchisegevers maken “het niet kieskeurig genoeg zijn van hun franchisenemers”. Uiteraard wil iedere franchisegever zijn franchisenetwerk gezond zien groeien op de geselecteerde locaties, maar de juiste franchisenemer is de grootste factor van het succes van de franchise verkooppunten.

Door het screenen van franchise kandidaten tijdens de rekruteringsprocedure zal u een waarheidsgetrouw beeld geschetst krijgen via onze psychometrische tests speciaal ontworpen voor finaal selecteren van uw franchisenemers.

Succesvol rekruteren is geen exacte wetenschap, maar wie de basis regels volgt, zal succesvol zijn en zijn expansie plannen kunnen verwezenlijken. Verder zijn er nog tal van factoren die bijdragen tot het selectie succes van een franchisegever. Heeft u te weinig conversie en nood aan nieuwe inzichten omtrent franchise rekrutering?
Nieuws
sodalis logo.png
Tijdsregistratie: nieuwe clausule arbeidsreglement Lees meer
Bitcoin
Bitcoin: de munt van de toekomst? Lees meer
TEDi: "We willen binnen 4 jaar 100 winkels in België hebben" Lees meer
Winkelvastgoedfonds Vastned fuseert Belgische en Nederlandse tak Lees meer
Vandelanotte slaat handen in elkaar met Cogitax Lees meer
Ahold Delhaize vindt opvolger voor Wouter Kolk bij Metro Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?