Je klanten vinden het leuk om lokale handelaars te ondersteunen

86% van je klanten geven zelfs aan dat ze bereid zijn om wat extra te betalen wanneer ze daarmee een lokale handelaar in plaats van een internationale keten ondersteunen. Velen onder hen doen ook effectief moeite om bij lokale handelaars te kopen. Ook gaan 95% van de klanten anderen een lokale handelaar aanraden wanneer ze deze leuk vinden.

Maar wat ligt aan de basis hiervan?

  • Klantenservice

Hier begint alles mee: de service die jij je klanten biedt, die de grote internationale ketens gewoon niet kunnen matchen.

  • Gepersonaliseerde ervaring

Je klanten vinden het leuk om zich geapprecieerd te voelen door een handelaar en dat gevoel zullen ze het sterkst ervaren bij hun favoriete lokale handelaar.

  • Unieke producten en diensten

In tegenstelling tot de producten van grote internationale ketens, zijn jouw producten uniek en exclusief. Het brood in jouw bakkerij of de frietjes in jouw frituur zijn nergens anders in de wereld te vinden.

  • Lokale handelaars kennen en begrijpen de noden van hun klanten 

Als lokale handelaar ken jij je klanten beter dan welke andere zaak dan ook. Jij weet waar ze naar op zoek zijn en je kan hen hierbij helpen.

  • Uniek karakter

Zoals jouw zaak bestaan er geen twee. Alles wat je hebt en doet is uniek en dat vinden klanten leuk.

Wat zijn de meest doorslaggevende factoren die klanten ertoe brengen om bij een lokale handelaar te winkelen?

  • Onvergetelijke interacties
  • Unieke producten en diensten
  • Een persoonlijke korting
  • Private evenementen of ervaringen
  • Vroegere toegang tot je producten 

Hoe verdien je die klantentrouw als lokale handelaar?

  • Een goede klantenservice blijven voorzien
  • 75% van de klanten verwachten dat bedrijven hun noden en verwachtingen kennen en begrijpen. Dat kan je door je klanten voldoende aandacht te geven en het te ondersteunen bij hun aankopen.
  • Communiceer met je klanten op de manier dat zij dat willen
De helft van de klanten horen liefst over hun favoriete zaak op sociale media. Voor 30% anderen is dat via e-mail. 

Waarom klantentrouw essentieel is

  • 95% van de klanten zegt dat vertrouwen in een zaak hen loyaler aan die zaak maakt
  • 93% van de klanten zegt dat ze sneller een zaak zullen aanraden bij anderen wanneer ze deze vertrouwen
  • 92% van de klanten zegt dat ze vaker producten en diensten kopen van een bedrijf dat ze vertrouwen
  • 91% van de millennials zegt dat ze sneller hun ervaring met een product of dienst zullen delen wanneer deze van een bedrijf komt dat ze vertrouwen. Dit tegenover 79% van de babyboomers.
Nieuws
sodalis logo.png
Studentenarbeid: verhoging aantal uren en eerste vrijgestelde inkomensschijf Lees meer
VDL Overdragen Aandelen
Het belang van beperkingen op de overdraagbaarheid van aandelen Lees meer
Carré d’artistes Nederland: Interview met Camilla Meurer Lees meer
Vanden Borre Kitchen opent nieuwe winkel in Verviers Lees meer
Sodalis : Expert van de week Lees meer
Atelier 11 : Franchise in de kijker Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?