Voor elke lokale handelaar is het belangrijk om terugkerende klanten te hebben. Je 20% trouwste klanten zijn namelijk verantwoordelijk voor 80% van je omzet. Dit artikel is een gids voor jou als lokale handelaar om klantentrouw te verdienen.
86% van je klanten geven zelfs aan dat ze bereid zijn om wat extra te betalen wanneer ze daarmee een lokale handelaar in plaats van een internationale keten ondersteunen. Velen onder hen doen ook effectief moeite om bij lokale handelaars te kopen. Ook gaan 95% van de klanten anderen een lokale handelaar aanraden wanneer ze deze leuk vinden.
Hier begint alles mee: de service die jij je klanten biedt, die de grote internationale ketens gewoon niet kunnen matchen.
Je klanten vinden het leuk om zich geapprecieerd te voelen door een handelaar en dat gevoel zullen ze het sterkst ervaren bij hun favoriete lokale handelaar.
In tegenstelling tot de producten van grote internationale ketens, zijn jouw producten uniek en exclusief. Het brood in jouw bakkerij of de frietjes in jouw frituur zijn nergens anders in de wereld te vinden.
Als lokale handelaar ken jij je klanten beter dan welke andere zaak dan ook. Jij weet waar ze naar op zoek zijn en je kan hen hierbij helpen.
Zoals jouw zaak bestaan er geen twee. Alles wat je hebt en doet is uniek en dat vinden klanten leuk.
De helft van de klanten horen liefst over hun favoriete zaak op sociale media. Voor 30% anderen is dat via e-mail.
Reageren