De succesformule voor ondernemerschap in tijden van crisis

Carrefour lanceert deze week zijn nieuwe wervingscampagne voor franchisenemers. Het merk is voortdurend op zoek naar gemotiveerde ondernemers om nieuwe winkels over te nemen of te openen als zelfstandige ondernemers.

In deze onzekere economische tijden benadrukt Carrefour het succes van zijn concept om toekomstige ondernemers te overtuigen hun eigen winkel te openen en tegelijkertijd te profiteren van de steun en de reputatie van een sterk merk.

De afgelopen maanden heeft de levensmiddelendetailhandel inderdaad zijn stabiliteit bewezen, maar ook dat het kan rekenen op het vertrouwen van de consument. In dit opzicht heeft het Carrefour-concept zijn doeltreffendheid al bewezen met meer dan 700.000 trouwe klanten in België.

Videochat: een 100% digitaal aanwervingsconcept

De eerste digitale rekruteringscampagne van Carrefour werd in het midden van de lockdown gelanceerd en stelde kandidaat-ondernemers over het hele land in staat om de kansen van Carrefour te ontdekken zonder hun huis te verlaten.

Gezien het succes van de campagne zal deze van 14 tot 18 september herhaald worden. Geïnteresseerde kandidaten kunnen virtueel kennismaken met de recruiters van het bedrijf. Het enige wat ze moeten doen is online een afspraak maken voor een videochat.

Tijdens een informeel gesprek, zoals een speeddate sessie, kunnen potentiële kandidaten snel, gemakkelijk en veilig beoordelen of het concept overeenkomt met wat ze zoeken.

Ze kunnen ook, zonder enige verplichting, de kansen ontdekken die het merk in hun regio te bieden heeft. Als de kandidaat in aanmerking komt voor het gezochte profiel en hun aanvraag geaccepteerd wordt, krijgen ze vervolgens de kans om een franchisecontract te ondertekenen.

De Carrefour-franchises: twee concepten, twee profielen

Carrefour zoekt op dit moment nog franchisenemers in de provincies Luik, Luxemburg, Namen, Henegouwen, Wallonië en Vlaams-Brabant, Oost- en West-Vlaanderen, voor zijn twee concepten: Carrefour Express en Carrefour Market.

  • Carrefour Express groepeert buurtwinkels met langere openingstijden in dorps- of stadscentra of aan invalswegen. De partner-franchisenemer staat in direct contact met de klant, eventueel bijgestaan door een klein team.
Een eigen Carrefour Express-winkel openen kan met een eigen bijdrage vanaf €75.000, aangevuld met een investeringslening.

  • Carrefour Market brengt retailers samen die gespecialiseerd zijn in verse producten en zich richten op service, winkelplezier en loyaliteit. De partner-franchisenemer is een echte bedrijfsleider en stuurt een eigen team.
Een eigen Carrefour Market-winkel openen kan met een eigen bijdrage vanaf €150.000, aangevuld met een investeringslening.

De zelfstandige uitbater van een Carrefour-winkel kan, ongeacht het concept, rekenen op: technologie en opleidingen van het merk, professionele verkoopondersteuning, ondersteuning bij marketing- en promotieacties, logistiek en de koopkracht van een grote groep.

Carrefour België in cijfers

Meer dan 15 jaar ervaring als franchisegever

Meer dan 750 winkels in België

45 hypermarkten

443 Carrefour Market-supermarkten

300 Carrefour Express-buurtwinkels

200 afhaalpunten

Meer dan 700.000 klanten per dag

Meer dan 70% van de Carrefour-producten is afkomstig van Belgische kmo's en leveranciers.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.