Dit is het tweede opeenvolgende jaar dat Kvik een aanzienlijke groei overtreft. “Het is goed om te zien dat we steeds meer bekendheid opbouwen in Nederland en onze keukens veelvuldig worden verkocht,” vertelt Meike Hoek de Jong, Marketing Manager Kvik Nederland. “Een reden dat we zo hard zijn gegroeid, is de toename in het aantal winkels. Hierdoor zijn we beter zichtbaar in verschillende regios.” Ook corona heeft volgens Meike een belangrijke rol gespeeld. “Veel mensen zijn in deze periode hun huis gaan verbouwen. Daar hoort een nieuwe keuken vaak bij.”
Nederlanders houden van groene, Deense designs
Duurzaamheid van bedrijven kan een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van een bedrijf. Kvik heeft de afgelopen jaren hard gewerkt om zijn C02-uitstoot te verminderen. Door deze reden produceert Kvik sinds begin 2021 CO2-negatief. Om dit doel na te streven is Kvik meer duurzamere materialen gaan gebruiken. Kvik introduceerde in 2020 de Ombra Green, de eerste keuken van Kvik waar alleen hout uit gecertificeerde duurzame bossen en gerecyclede plastic flessen voor is gebruikt. Dit geldt nu voor alle Kvik-keukens en sommige zijn zelfs gemaakt van 40% gerecyclede materialen waaronder gerecycled MDF, een primeur in de keukenindustrie. “Mensen consumeren steeds meer verantwoord en letten bij de aanschaf van een product steeds vaker op de duurzame aspecten. Met de Ombra Green spraken we daardoor in een keer een hele nieuwe doelgroep aan.”LEESTIP >>> Kvik verhuist in Gent naar splinternieuwe showroom