Je klanten vinden het leuk om lokale handelaars te ondersteunen
86% van je klanten geven zelfs aan dat ze bereid zijn om wat extra te betalen wanneer ze daarmee een lokale handelaar in plaats van een internationale keten ondersteunen. Velen onder hen doen ook effectief moeite om bij lokale handelaars te kopen. Ook gaan 95% van de klanten anderen een lokale handelaar aanraden wanneer ze deze leuk vinden.Maar wat ligt aan de basis hiervan?
-
Klantenservice
-
Gepersonaliseerde ervaring
-
Unieke producten en diensten
-
Lokale handelaars kennen en begrijpen de noden van hun klanten
-
Uniek karakter
Wat zijn de meest doorslaggevende factoren die klanten ertoe brengen om bij een lokale handelaar te winkelen?
- Onvergetelijke interacties
- Unieke producten en diensten
- Een persoonlijke korting
- Private evenementen of ervaringen
- Vroegere toegang tot je producten
Hoe verdien je die klantentrouw als lokale handelaar?
- Een goede klantenservice blijven voorzien
- 75% van de klanten verwachten dat bedrijven hun noden en verwachtingen kennen en begrijpen. Dat kan je door je klanten voldoende aandacht te geven en het te ondersteunen bij hun aankopen.
- Communiceer met je klanten op de manier dat zij dat willen
Waarom klantentrouw essentieel is
- 95% van de klanten zegt dat vertrouwen in een zaak hen loyaler aan die zaak maakt
- 93% van de klanten zegt dat ze sneller een zaak zullen aanraden bij anderen wanneer ze deze vertrouwen
- 92% van de klanten zegt dat ze vaker producten en diensten kopen van een bedrijf dat ze vertrouwen
- 91% van de millennials zegt dat ze sneller hun ervaring met een product of dienst zullen delen wanneer deze van een bedrijf komt dat ze vertrouwen. Dit tegenover 79% van de babyboomers.
Nieuws
Wetswijziging arbeidsongevallen: ook ongevallen van uitzendkrachten opgenomen in de berekening van verzwaarde risico's
Lees meer
De belastingdruk verlagen als eenmanszaak
Lees meer