REDDY Keukens - 15/10-15/11

Delhaize zet ambitieus franchise winkelexpansieplan verder ondanks Coronacrisis

In de eerste jaarhelft van 2020 openden 23 nieuwe franchise Delhaizewinkels hun deuren voor de klanten. Delhaize herbekijkt constant zijn winkelnetwerk en merkt al enige tijd een verhoogde vraag naar proximiteitswinkels. Meer mensen verkiezen hun boodschappen te doen in een winkel dicht bij hen in de buurt. Tijdens de coronacrisis werd deze trend herbevestigd en Delhaize speelt met dit expansieplan duidelijk in op de behoefte van de klant. 

Eerste jaarhelft 2020 positief – 23 nieuwe winkels

Maar liefst 23 nieuwe Delhaizewinkels openden hun deuren vanaf begin januari tot en met eind juni. Het gaat meer precies om 3 AD Delhaize’s, 4 Proxy Delhaize’s, 13 Shop&Go’s en 3 Fresh Ateliers. Allen samen goed voor een oppervlakte van 10.500 m², het equivalent van 2 voetbalvelden. Nieuwe winkels betekent ook nieuwe Delhaize collega’s, zo’n 181 nieuwe medewerkers in totaal.

De food retailer wil een volledig aanbod van winkels aanbieden aan zijn klanten. Zo wordt ingezet op een ruim aanbod van kleinere winkels in de buurt maar ook grote winkels voor ieders behoefte. Ook de klanten die verkiezen om hun online aankopen te doen, kunnen terecht op delhaize.be om hun boodschappen thuis te laten bezorgen of af te halen in een Delhaizewinkel via Collect.

Tweede jaarhelft 2020 – Ambitie om 30-tal nieuwe winkels te openen – Focus op proximiteit

Ook in de tweede jaarhelft zullen een 30-tal Delhaizewinkels hun deuren voor het eerst openen voor het publiek. Delhaize zet zo zijn expansieplan verder en legt de focus hierbij op proximiteitswinkels.

De Coronacrisis heeft Delhaize veel geleerd. Een belangrijke vaststelling is dat de klanten een sterke voorkeur hadden voor winkels in hun buurt, de zogenaamde proximiteitswinkels. Het grote voordeel van lokale winkels zijn de aangepaste openingsuren, de band met de lokale gemeenschap en natuurlijk ook de proximiteit. Daarnaast voorziet Delhaize ook een lokaal aangepast aanbod in zijn buurtwinkels om tegemoet te komen aan de vraag van de klant. Hiermee wordt de link met de lokale gemeenschap versterkt en creëert Delhaize zo ook meer visibiliteit en afzetmarkt voor deze lokale producten.

Delhaize heeft dus niet stilgezeten. Niet enkel voor haar aangesloten zelfstandige winkels maar ook voor haar geïntegreerde winkels. Er werden namelijk 3 geïntegreerde supermarkten volledig vernieuwd volgens het nieuwe winkelconcept. In de tweede helft van 2020 zullen 4 Delhaizewinkels gerenoveerd worden.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis