Registreren

De PRO-diensten van Beobank? “Probeer ze en u bent meteen overtuigd!”

Wij interviewden Eric Vermesse, hoofd van de PRO-afdeling van Beobank. Met zijn ruime ervaring zet hij zich samen met zijn teams met hart en ziel in voor KMO’s en zelfstandigen.

Wat is uw rol bij Beobank?

Eric Vermesse: “Ik ben verantwoordelijk voor het PRO-segment. Onze 11 teams met in totaal 65 adviseurs verlenen service aan onze professionele klanten op het hele grondgebied. Wij werken sterk klantgericht: wij streven er altijd naar om onze klanten efficiënt te begeleiden en vlot in te spelen op hun specifieke zakelijke behoeften.

Welke klanten zijn typisch voor Beobank PRO?

EV: “Alle zelfstandigen en KMO’s, zonder uitzondering! Van artsen en bakkers of bedrijfsconsulenten tot een bouwbedrijf met een tiental werknemers. Onze doelgroep is dus heel divers, zowel wat activiteiten als behoeften betreft. Evengoed zijn wij in elke fase aanwezig, met onze begeleiding van starters, groeibedrijven en bedrijfsleiders die hun zaak aan een volgende generatie doorgeven.”

Welke diensten biedt u aan zelfstandigen en KMO’s?

EV: “Om te beginnen natuurlijk alle financiële oplossingen die ze nodig hebben om hun bedrijf te runnen. Maar elke zelfstandige zal u ook vertellen dat hij tegenwoordig meer verwacht. En gelijk heeft hij. Beobank biedt ondernemers vooral beschikbaarheid, een luisterend oor en de bereidheid om samen te zoeken naar de beste oplossing in elke situatie.

Onze PRO-adviseursteams zetten zich 100% in voor hun professionele klanten en zijn makkelijk bereikbaar. Elke klant krijgt trouwens een persoonlijke PRO-adviseur toegewezen, met zijn vast en mobiel telefoonnummer en zijn e-mailadres. Zo ontstaat er een vertrouwensrelatie op lange termijn en leren wij de sector en activiteiten van onze klanten grondig kennen. We moeten natuurlijk realistisch blijven: wij hebben ook niet voor alles een oplossing. Maar ook dan leggen wij aan onze klanten zorgvuldig uit waarom wij niet op hun vraag kunnen ingaan.

Ons advies is gratis en wij staan open voor iedereen, zonder uitzondering. Onze klanten appreciëren sterk onze transparante, op ondersteuning gerichte aanpak en de waarden die wij uitdragen. Dit essentiële menselijke contact is in veel banken verloren gegaan. Alleen het digitale blijft nog over. Ik ontken niet dat digitale kanalen de efficiëntie verhogen, maar dicht bij onze klanten staan is voor ons hoofdzaak, in een flexibele en snel reagerende structuur op mensenmaat.” Beobank PRO zorgt er dus voor dat de ondernemer zich kan concentreren op wat echt telt: zijn bedrijf.

Hoe komt het dat uw teams zo kunnen werken?

EV: “Dat is aan allerlei factoren te danken. Om te beginnen is Beobank niet beursgenoteerd. Wij zijn een filiaal van Crédit Mutuel Nord Europe, een mutualistische of coöperatieve bank die met haar klanten langetermijnrelaties wil uitbouwen. Ten tweede laat onze vrij vlakke bedrijfsstructuur veel vrijheid aan onze PRO Centers. Dat maakt het makkelijk om snel beslissingen te nemen en rechtstreeks te communiceren met onze klanten. Wij beschikken ook over eigen experts die onze PRO-adviseurs ondersteunen, met name voor vermogensbeheer. En ten slotte staan onze professionele klanten weliswaar in contact met één van onze kantoren voor hun privé-bankzaken, maar als ze vragen hebben, kunnen ze altijd terecht bij hun persoonlijke adviseur.  Wij bieden onze klanten dus een uitgebreide expertisenetwerk.”

Welke boodschap hebt u nog voor toekomstige klanten?

EV: “Probeer het eens, dan bent u meteen overtuigd …”


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis