ixina - Juni 2022

De franchise van L'atelier Papilles: innovatie staat centraal in het concept

Franchisenemer worden deel uit te maken van een winstgevend franchisenetwerk zoals L'Atelier Papilles heeft veel voordelen wanneer u besluit een nieuw professioneel avontuur te beginnen. De keuze om een ​​franchise te openen, stelt u in staat om de bezoldigde positie te verlaten, bedrijfsleider te worden en een ondernemersproject aan te gaan, terwijl u profiteert van een kader en aanzienlijke ondersteuning. De workshop Papilles nodigt u uit om door dit model overtuigd te worden door één van de belangrijkste voordelen te ontdekken van samen durven ondernemen en lid worden van een franchisenetwerk: innovatie.

Innoveren, de sleutel tot een succesvol franchisenetwerk

De prestatie van een franchise wordt gemeten aan de hand van gekwantificeerde resultaten, groeiende naamsbekendheid en veranderingen in het aantal verkooppunten in Frankrijk en/of internationaal. Maar naast de cijfers, om ervoor te zorgen dat u deelneemt aan een duurzame en langdurige franchise, is er een belangrijke factor om rekening mee te houden en te observeren: het innovatievermogen binnen het concept.

Voor elk bedrijf is het ontwikkelen van zijn aanbod door middel van innovatie inderdaad essentieel voor de groei. In een voortdurend veranderende wereld, vooral in onze sector, evolueren voedingstrends en veranderen de verwachtingen van klanten op elk moment volgens hun wensen en behoeften. Het is daarom belangrijk om te innoveren om aan deze verwachtingen te voldoen en je te onderscheiden van de concurrentie door nieuwe ideeën en verandering aan te bieden. Bij L'atelier Papilles wil het netwerk, meer dan alleen klanttevredenheid, de smaakpapillen van zijn klanten echt verrassen!

Moed en wendbaarheid ten dienste van innovatie

Innovatie staat centraal in het concept van L'atelier Papilles en daarom worden de recepten voortdurend verbeterd door de afdeling Research & Development met de betrokkenheid en deelname van franchisepartners.

De teams van L'atelier Papilles bedenken en creëren nieuwe producten om klanten twee keer per jaar een menuvernieuwing aan te bieden om te variëren en de seizoenen te volgen. Daarnaast ontwikkelen ze het hele jaar door uitzonderlijke recepten voor speciale evenementen. Denk aan de heerlijke Gianduja-frambozentaart voor Valentijnsdag of de grote selectie houtblokken voor de feestdagen.

Hun doel: recepten creëren die klanten zullen verrassen.

LEESTIP >>> L'atelier Papilles, een veilige haven in tijden van crisis

Innovatiemanagement

Het innovatieproces is transversaal en omvat veel spelers in de verschillende stadia. Eerst bestuderen de teams de markt om altijd op zoek te zijn naar trends en de verwachtingen van de klanten, zodat moderniteit wordt weerspiegeld in recepten. Sterrenproducten, nieuwe gewoonten, ingrediënten van elders, regionale eigenaardigheden, seizoensproducten... Het is daarom noodzakelijk om een ​​scherp waarnemingsvermogen te hebben en een grote creativiteit te tonen om nieuwe producten te bedenken.

Bovendien ontmoeten de R&D-teams (Inkoop, Logistiek, Producten & Uitrusting) de referentie-franchisenemers en vertegenwoordigers om kennis te nemen van de feedback van onze klanten. Deze meningen zijn van onschatbare waarde, zodat het aanbod zo goed mogelijk aansluit bij de wensen van onze klanten.

Bij L'atelier Papilles wordt aandachtig geluisterd naar de ideeën en feedback van franchisenemers en, afhankelijk van de creaties, kunnen nieuwe recepten worden aangepast aan lokale gewoontes.

Vervolgens wordt er belangrijk werk verricht aan alle details van de nieuwe recepten:

  • Een smaak die een bron van emoties is,
  • Een mooie presentatie en een formaat aangepast om de klant te verleiden,
  • Een seizoensgebonden samenstelling met ingrediënten van geselecteerde partners,
  • Voorbereiding die geen complexiteit toevoegt voor de franchisenemer,
  • Ondersteuning van de lancering met de franchisenemer (communicatiemiddelen, technische aspecten, enz.)

Het is geen gewoon product, maar een echte smaakbeleving voor klanten en meerwaarde voor franchisenemers.

 


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis