De indicator van het consumentenvertrouwen staat deze maand op +8 en dat is het hoogste niveau sinds maart 2001 bericht de Nationale Bank. In juni vorig jaar stond de indicator nog op -19. De indicator omvat de werkloosheid en economische situatie in België, maar ook de financiële situatie en het spaarvermogen van de gezinnen die deelnemen aan de maandelijkse enquête.

In alle componenten is er een positieve verandering aan de gang, behalve bij de spaarvooruitzichten. De spaarintenties van de gezinnen daalden licht ten opzichte van de maand mei, maar ze hebben wel positieve vooruitzichten voor de economische situatie in België.

Ook hun eigen financiële situatie schatten ze beter in dan het voorbije jaar. Toen vreesden ze nog een stijging van de werkloosheid, maar deze is met 57 punten gedaald in vergelijking met juni 2020.
Nieuws
sodalis logo.png
Verhoging maximale waarde maaltijdcheque vanaf 2026 Lees meer
STILAN Veilig Werkenvakantie 1 400X250
Veilig werken op vakantie Lees meer
Quick start-proces, een nieuw commercieel model van Valenta : snel starten, snel verdienen Lees meer
Heytens brengt haar franchisenetwerk samen tijdens de jaarlijkse conventie 2025 in Rijsel Lees meer
HUPHUP : Nieuwe franchiseformule op Franchise.be Lees meer
Jean Richard de Latour (Tom&Co): “De markt voor dierlijke producten normaliseert zich en blijft vol groeikansen” Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

123456

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?