In het eerste halfjaar van 2021 werd de omwenteling zichtbaar en een nettowinst van 121 miljoen Hong Kong dollar behaald (13,7 miljoen euro).
Esprit dankt de winstgevendheid aan verschillende zaken: zo zijn zowel de verkoop als de brutomarge aanzienlijk gestegen. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen ook "efficiƫnte kosten beheersingsmaatregelen" doorgevoerd, het voorraadbeheer is verbeterd en de inkomsten uit e-commerce zijn verhoogd.
LEESTIP >>> Esprit draait voor het eerst sinds 2017 weer winst
Het modemerk heeft tevens een nieuwe directie gepresenteerd, waaronder de chief executive, chief financial officer, chief product officer en een chief digital and marketing officer met als hoofdtaak "het merk wakker te schudden" voor een internationale comeback.
In een verklaring zei het bestuur van Esprit dat het "vertrouwen" heeft in de capaciteiten van het nieuwe leiderschapsteam "om het merk nieuw leven te blazen en van Esprit's terugkeer naar de Aziatische markt en ook de ambitieuze e-commerce strategie een succes te maken".
Esprit neemt nu tevens de collecties onder de loep en ziet een opgefrist aanbod als onderdeel van de nieuwe groeistrategie. Ook wordt gewerkt aan een verbeterd nieuw omnichannel ecosysteem. De nieuwe strategie is gericht op "het opbouwen van langdurige relaties met klanten die inspireren en de gemeenschap bevorderen, terwijl we ons bewust blijven van en inzetten voor de impact op de samenleving en de planeet," voegde het merk eraan toe.
Esprit dankt de winstgevendheid aan verschillende zaken: zo zijn zowel de verkoop als de brutomarge aanzienlijk gestegen. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen ook "efficiƫnte kosten beheersingsmaatregelen" doorgevoerd, het voorraadbeheer is verbeterd en de inkomsten uit e-commerce zijn verhoogd.
LEESTIP >>> Esprit draait voor het eerst sinds 2017 weer winst
Het modemerk heeft tevens een nieuwe directie gepresenteerd, waaronder de chief executive, chief financial officer, chief product officer en een chief digital and marketing officer met als hoofdtaak "het merk wakker te schudden" voor een internationale comeback.
In een verklaring zei het bestuur van Esprit dat het "vertrouwen" heeft in de capaciteiten van het nieuwe leiderschapsteam "om het merk nieuw leven te blazen en van Esprit's terugkeer naar de Aziatische markt en ook de ambitieuze e-commerce strategie een succes te maken".
Esprit neemt nu tevens de collecties onder de loep en ziet een opgefrist aanbod als onderdeel van de nieuwe groeistrategie. Ook wordt gewerkt aan een verbeterd nieuw omnichannel ecosysteem. De nieuwe strategie is gericht op "het opbouwen van langdurige relaties met klanten die inspireren en de gemeenschap bevorderen, terwijl we ons bewust blijven van en inzetten voor de impact op de samenleving en de planeet," voegde het merk eraan toe.