Het Vulco franchiseconcept van Goodyear staat al vele jaren garant voor professionele begeleiding van zelfstandige ondernemers in de bandenhandel. Waardevol advies en ondersteuning bij de dagelijkse gang van zaken, inkoop, verkoop en marketing vormen de pijlers van het systeem in België, dat onder leiding staat van Ann Ferket, Retail Development Manager Benelux. Dit zal ook in de toekomst het geval zijn.

Als overkoepelend merk van het voormalige Goodyear Dunlop Retail Partner (GDRP) in de Benelux als ook Goodyear Dunlop Handelssysteme (GDHS) in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, heeft GRS einde vorig jaar een retail competentiecentrum voor EU Central opgericht. Voortaan zal dit competentiecentrum de daaruit resulterende synergieën gebruiken voor een nog betere ondersteuning van de partners. Hierbij hoort ook de uniforme uitstraling van de aangesloten retailsystemen om de toekomst van de bedrijven te waarborgen met nieuwe modules op het gebied van digitalisering, elektromobiliteit en duurzaamheid. Met het oog hierop zullen de Belgische Vulco-activiteiten worden geïntegreerd in het professionele Premio-concept en in de loop van deze zomer geleidelijk worden getransformeerd naar het nieuwe Premio-design.
premio vr_kontich.jpg
Premio Banden + Onderhoud is eveneens een franchiseconcept van Goodyear en is als gespecialiseerd handelsmerk al meer dan 25 jaar met veel succes in Europa gevestigd. Het merk Premio ondergaat momenteel een visuele relaunch. De moderne uitvoering van de Premio sprinter symboliseert dynamiek en staat voor snelle, professionele service. Het contrastrijke kleurenschema van de nieuwe huisstijl trekt meer aandacht. Het vertolkt zo exact de ideeën van het Europese netwerk.

 De eerste pilots van met Goodyear geaffilieerde bedrijven met de nieuwe Premio-look zijn al met succes voltooid in Oost-Europa. Klanten van deze pilotbedrijven zijn enthousiast over de nieuwe presentatie van Premio – in een marktonderzoek beoordeelden deze klanten het als toekomstgericht, dynamisch, betrouwbaar, duidelijk en deskundig. Nu, met Premio VR Kontich in België en de eerste bedrijven in Duitsland, Zwitserland en Nederland, begint Goodyear Retail Systems ook in deze landen met de relaunch van het merk Premio.

Ann Ferket is overtuigd: "Met deze duidelijke presentatie in de richting van onze klanten en de gepaarde knowhow van de 70 experts op het Duitse GRS-hoofdkantoor ter ondersteuning op operationeel vlak, zijn onze partners beter dan ooit op de toekomst voorbereid. Wij kunnen de processen en het aanbod die voor Premio zijn opgezet, gebruiken en aanpassen aan de lokale behoeften in België."

Over Goodyear Retail Systems:

Als onderdeel van de Goodyear Group is Goodyear Retail Systems (voorheen GDHS en GDRP) al meer dan 40 jaar de franchisegever en systeemaanbieder in de bandenhandel.

Ongeveer 1.100 ondernemingen hebben zich aangesloten bij een van de aangeboden gespecialiseerde retail concepten (Vulco, Uw Bandenspecialist, Premio Banden + Onderhoud, Quick Reifendiscount, Handelsmarketing-Initiative (HMI)) en krijgen professionele ondersteuning op het gebied van inkoop, verkoop, e-commerce, marketing, wagenparkbeheer, Opleiding, goederenbeheer en bedrijfsleiding.

De GRS-partners zijn experts in verschillende soorten banden en professionele bandenservices. Zij hebben zich passend bij hun bedrijfsmodel gepositioneerd - van banden voor personenauto's, banden voor bestelwagens tot en met banden voor vrachtwagens, landbouw en industrie en dit zowel voor de particulier al zakelijke rijder. In België telt GRS momenteel 29 filialen: 21 onder de naam Uw Bandenspecialist, 1 onder de naam Premio, en 7 onder de naam Vulco, die aan het eind van het jaar eveneens worden omgezet naar de nieuwe merkidentiteit van Premio.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.