Registreren

Sandra Van den Eeckhout blaast een nieuwe wind in Heytens-filiaal in Overijse

Sandra Van den Eeckhout is Franstalig en werkt al 25 jaar in de marketing en communicatiebranche. Dat laatste heeft ze eerder dit jaar omgeruild voor een eigen filiaal van Heytens in het Vlaams-Brabantse Overijse.

Hoe komt u erbij om als Franstalige een filiaal over te nemen van Heytens in Vlaanderen?

Heel toevallig eigenlijk. Een aantal jaren geleden, kwam ik bij Heytens terecht nadat ik mijn job als communicatieverantwoordelijke bij RMB wat beu begon te worden. Bij Heytens was ik verantwoordelijk voor de communicatie voor Frankrijk en Zwitserland. Gedurende die periode zag ik zeventien filialen openen, dat was heel leerrijk en boeiend, maar ik ging verder in de communicatiebranche en verliet Heytens. Ik ging werken in een communicatiebureau waar we de communicatie verzorgen voor bedrijven en een jaar geleden kruiste Heytens op deze manier weer mijn pad. Na een tijd kwam ik te weten dat ze een franchisenemer zochten voor het filiaal in Overijse en toen ben ik beginnen nadenken of het na 25 jaar in de mediawereld misschien eens tijd was voor iets anders. In Overijse komen ook heel veel Franstalige klanten en al snel heb ik me in het avontuur gestort.

Hoe verliep die overname?

Overijse was een bestaande winkel die uitgebaat werd door Heytens zelf, dat was nog geen franchise. Dat is het nu wel geworden, maar daarvoor heb ik wel veel hulp gekregen van het bedrijf. Door de Coronacrisis verliep het ietwat anders natuurlijk, de opleidingen en gesprekken verliepen grotendeels via internet, maar ik werd wel enorm goed voorbereid vooraleer ik eraan begon. Intussen heb ik het al overgenomen, maar ik krijg nog steeds opleidingen in de winkel. Dat was ook gisteren zo bijvoorbeeld. Daarnaast krijg ik natuurlijk ook heel veel hulp van mijn werknemers, die heb ik mee overgenomen en zij zijn al een gevestigde waarde in het filiaal en trekken mij eigenlijk mee in het verhaal.

Krijgt u ook nu en in de toekomst nog voordelen vanuit Heytens?

Ja, eigenlijk wel. Als franchise betalen wij voor bepaalde sectoren een bedrag aan het moederbedrijf waar zij voor zorgt. Bijvoorbeeld de communicatie, om in het thema te blijven, wordt verzorgd door Heytens zelf. We moeten natuurlijk zelf ook wel werken aan de mond-aan-mondreclame enz., maar het grootste deel komt wel van hen uit. Dat neemt niet weg dat ik steeds eigen ideeën bij hen kan pitchen en al dan niet realiseren. Ook voor de informatica bijvoorbeeld werkt dat op deze manier.

Wat maakt Heytens zo anders dan andere bedrijven?

Persoonlijk, heb ik gekozen voor Heytens om haar service. Het concept van het bedrijf is dat wij de klanten van bij het begin gaan helpen, stap voor stap, tot het realiseren van hun droomproject. Daarvoor gebruiken wij natuurlijk de vriendelijkheid van de werknemers om hen door de verscheidene stappen te begeleiden, maar ook de vooruitstrevende technologie die Heytens aan de dag brengt. Alles wordt op maat gemaakt, de klant kan opteren voor enkele technologische snufjes of juist niet, elk detail in de uitwerking van hun bestelling wordt door henzelf gekozen. Heytens werkt ook altijd verder om nieuwe dingen te integreren in het aanbod en ze blijven niet stil staan, dat vind ik heel belangrijk. En ik merk ook dat de mensen dat zoeken, dat op maat gemaakte en die extraatjes.

Hebt u misschien nog een boodschap voor kandidaat franchisenemers die momenteel nog aan het twijfelen zijn?

Het vooral doen eigenlijk. Heytens is een enorme hulp tijdens het traject naar een eigen franchise, maar ook daarna. Het is ook een concept dat zijn succes al heeft bewezen, maar toch blijft doorwerken om dat te versterken en dat is iets dat mij op mijn gemak stelt. Je moet je best doen, maar je hebt een heel goed moederbedrijf naast je. Voor mij is Heytens nog steeds mijn eerste liefde en hopelijk kan dat ook bij anderen zo zijn.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis