Het vooruitzicht van interne reorganisatie en strategische veranderingen, gecombineerd met een persoonlijke bevraging bij de nadering van 50 jaar, bracht Jean-Marc ertoe na te denken over een radicale verandering van professionele koers om met passie zijn 2e professionele halftime te leven.
Resultaat. In juni nam hij de beslissing om zijn bedrijf op te richten door met zijn Raison Home-franchise te starten. In september begint hij aan zijn initiële opleiding en half oktober begint hij aan zijn nieuwe leven als Home Designer, op zoek naar zijn eerste vooruitzichten en zijn eerste projecten.
Resultaat. In juni nam hij de beslissing om zijn bedrijf op te richten door met zijn Raison Home-franchise te starten. In september begint hij aan zijn initiële opleiding en half oktober begint hij aan zijn nieuwe leven als Home Designer, op zoek naar zijn eerste vooruitzichten en zijn eerste projecten.
Jean-Marc, in een paar maanden tijd is je leven totaal veranderd: hoe heb je deze omwenteling ervaren?
Sterker nog, het is best leuk. Ik was niet meer gelukkig in een baan die niet meer paste bij mijn waarden en doelen. Het was dus duidelijk dat ik iets anders wilde doen. Het nemen van de ondernemersstap leek mij verleidelijk, maar een zeer belangrijke beslissing. En uiteindelijk was de beslissing makkelijker te nemen dan ik had gevreesd.Waarom ?
Ik zou reageren door de dynamiek van discussies met de Raison Home-franchise. Ik had in mijn hoofd duidelijk gemaakt dat ik het niet alleen wilde doen. Vandaar mijn interesse in de franchisewereld. Ik benaderde Raison Home, omdat ik werd aangetrokken door de wereld van habitat en hun zeer onderscheidende concept. Sinds mijn eerste gesprek met Pierre zijn alle stappen in het proces van het nemen van de beslissing die ik moest nemen volledig aan mij uitgelegd en de realiteit kwam volledig overeen met wat mij was verteld. Al mijn vragen zijn beantwoord, met absolute transparantie. Het was erg geruststellend.En heel natuurlijk vielen de puzzelstukjes in elkaar en tekenden we de franchiseovereenkomst.
LEES >>> Raison Home : hoe vindt u uw klanten?