Valérie is een verkoopingenieur van HEC Luik en heeft een bijkomende gecertificeerde coachopleiding gevolgd. Valérie's carrière heeft een duidelijke rode draad: verkoop. Ze heeft altijd commerciële of Business Development-functies uitgeoefend en heeft haar expertise binnen bedrijven zoals Carrefour geleidelijk kunnen verfijnen als Store Manager, DHL Express, IQVIA Belux en Adecco Group waar ze verantwoordelijk was voor de prospectie en de ontwikkeling van grote accounts. Al meer dan twintig jaar evolueert ze zo in de dienstensector, wat een uitzonderlijke ervaring vertegenwoordigt die ze elke dag zal kunnen gebruiken bij RAISON Home, wiens concept is gebaseerd op de nabijheid van de klant en zijn volledige tevredenheid.

Het starten van haar bedrijf, zoals haar man die een paar jaar geleden de sprong waagde, werd de voor haar voor de hand liggende volgende stap. Enkel diende ze nog kans te vinden en te grijpen.

Hoe ben je in contact gekomen met RAISON Home?

Voordat er met welk merk dan ook contact werd gelegd, was er eerst een persoonlijke parcours dat ik diende af te leggen. Ik ben ver in de veertig, ik heb veel geleerd van de grote bedrijven waar ik ben geweest en die ik als klant heb gehad, ik heb wat werk verzet op het gebied van key account management en werknemersstatus. Conclusies: ik ben winkelier en wil graag weer direct contact met de consument krijgen, de emotie van de verkoop weer voelen. De afgelopen jaren heb ik elke dag het voorbeeld gehad van een zelfstandige en gelukkige echtgenoot: waarom ik niet? Maar wil ik het alleen doen? Mijn antwoord was duidelijk: nee. Vandaar het idee om in de franchisewereld te kijken zonder in eerste instantie een idee te hebben van de branche waarin ik zou toetreden.

LEESTIP >>> Thierry Melotte versterkt de RAISON Home Franchise

En dus, waarom RAISON Home?

Eerst heb ik overal een beetje onderzoek gedaan. Maar een persoonlijk project om ons interieur en onze keuken te reorganiseren, deed me veel spelers en merken ontdekken die op dit gebied actief zijn. Omdat ik dol ben op het inrichten en inrichten van mijn huis, heeft deze sector mij snel verleid en daarom heb ik mijn reflecties natuurlijk in deze richting georiënteerd. Het viel me echter op dat alle merken een zeer traditionele showroombenadering bieden, toen ik in gedachten had welke veranderingen de huidige gezondheidscrisis veroorzaakt in de verwachtingen van de consument. En toen ontmoette ik RAISON Home, het enige merk dat ik een totaal andere ervaring vond die volgens mij zeer geschikt is voor de verwachtingen van een groeiend segment van de consumenten. Op dat moment was het mij duidelijk dat RAISON Home een uniek concept biedt dat past bij mijn persoonlijkheid en ook bij mijn visie op ondernemerschap en klantenservice.

Hoe zie je deze verwachtingen evolueren?

De ontmenselijking en dematerialisering van ons leven gaan hand in hand met een zoektocht naar verbinding, nabijheid, ik zou zelfs zeggen intimiteit met een persoon op wie ik mijn vertrouwen stel en met wie ik mijn project ontwerp. Toen ik Pierre Jacobs van RAISON Home voor het eerst ontmoette, stelde hij me een simpele vraag: "Als je je keuken moest veranderen, waar zou je dat dan willen doen? "Ik antwoordde:" Ik kocht mijn keuken in een showroom omdat niemand me iets anders aanbood, maar eigenlijk had ik hem graag thuis willen ontwerpen. " Toen vroeg hij me: "Wie heeft je keukenproject ontworpen: de keukenontwerper of jij? »« De keukenontwerper »antwoordde ik. "Uit ervaring had ik mijn project graag willen ontwerpen met de steun van een specialist en hem niet het project laten ontwerpen dat volgens hem geschikt voor mij was." En ten slotte vroeg hij me of ik alle fasen van het project, inclusief het bijbehorende werk, met rust had ervaren. Ik moest hem toegeven dat de ervaring kwellend was geweest dan verwacht, omdat de verschillende spelers in evenwicht waren. Zonder het te weten, leidde hij me in drie vragen, vanuit mijn persoonlijke ervaring, om de basis van het RAISON Home-concept te definiëren. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die gevoelig is voor een andere klantervaring.

Hoe waren uw onderhandelingen met RAISON Home dan?

We hebben het stap voor stap snel en gemakkelijk gedaan. Waarom ? Om een ​​heel simpele reden. RAISON Home kondigt een relatie met de klant aan die bestaat uit transparantie, co-design, eerlijkheid en respect. Omdat ik me heb gespecialiseerd in coaching, weet ik dat wat van binnen leeft zich aan de buitenkant uitdrukt. Alles wat ik heb meegemaakt met het Belgische team van RAISON Home, is perfect afgestemd op wat het merk zijn franchisenemers aanbeveelt voor al hun contacten met klanten. Ik bevond me daar helemaal en het is heel geruststellend. Alle toezeggingen werden gerespecteerd, al mijn vragen kregen een duidelijk en precies antwoord. En ik kreeg volledige en voortdurende steun om mijn project te lanceren.

Hoe werd u ontvangen in het netwerk?

Op dit punt ben ik volledig gerustgesteld. Wat ik in België heb meegemaakt met Timothy, Thierry en Pierre is ook wat ik ervaar in mijn contacten met het moederbedrijf in Frankrijk. Het is een echte bedrijfscultuur. Zozeer zelfs dat ik met veel optimisme mijn ondernemersavontuur benader, waar ik al zo lang van droom.

Hoe zou u uw ambitie omschrijven door franchisenemer van RAISON Home te worden?

Ten eerste om mijn klanten blij te maken. Gezien ons concept van nabijheid is dit essentieel. Ontwikkel vervolgens een echt bedrijf in de wereld van interieurontwerp door altijd voorop te lopen in goede huisverkooppraktijken. De franchiseprojecten van RAISON Home stellen me gerust: we zullen nog vele jaren innovatief zijn. En tot slot, om een ​​erfgoed te ontwikkelen dankzij een winstgevende en groeiende activiteit. De persoonlijke Home Designer worden van mijn klanten die mij, na een perfect ontworpen en gebouwde inbouwkeuken, zullen vragen om te werken aan hun toekomstige projecten voor nieuwe badkamers, kleerkasten en andere armaturen, zal uiteraard bijdragen aan het opbouwen van groeiend succes.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.