Het lokale netwerk versterken via franchise
In het kader van zijn groeistrategie zet De Matrassenkoning in 2025 een nieuwe stap met de lancering van zijn franchisenetwerk. Hiermee wil het bedrijf zijn territoriale dekking verder uitbreiden en dichter bij zijn klanten komen in regio’s waar het nog niet aanwezig is.
Met geplande openingen wil De Matrassenkoning toekomstige franchisenemers een volledige 360°-begeleiding aanbieden, gericht op de prestaties van het verkooppunt (winkelconcept, assortimentkeuze, bevoorrading, enz.), zodat zij zich kunnen concentreren op hun kernactiviteit: klanten de best mogelijke nachtrust bezorgen.
De franchiseteams zullen toegang krijgen tot opleidingen via de "Lion Academy" (de opleidingsschool van De Matrassenkoning), efficiënte opvolgingstools en de kracht van een geoptimaliseerde e-commercesite met click & collect-service, die de zichtbaarheid verhoogt en klanten naar de winkel trekt.
"We zijn erg blij dat we onze mooie ‘Leeuwenfamilie’ verder kunnen uitbreiden om nog dichter bij onze huidige en toekomstige klanten te komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat onze franchisingformule een succes zal worden, want onze Groep heeft de voorbije 30 jaar een stevige ervaring opgebouwd met geslaagde integraties. We voorzien een volledige 360°-begeleiding voor gemotiveerde ondernemers die onze waarden delen en samen met ons aan dit avontuur willen beginnen. Ze kunnen zich nu al melden — we kijken ernaar uit om hun kandidaturen te bestuderen en met hen over hun franchiseprojecten in gesprek te gaan!", Pierrick Cornu, Algemeen Directeur van De Matrassenkoning.
Een nieuw, performant winkelconcept en stijgende klanttevredenheid
De Matrassenkoning heeft de Covid-periode van 2020 aangegrepen om na de lockdown zijn winkelconcept grondig te herwerken, met als doel nog beter in te spelen op de verwachtingen van klanten en de winkelervaring te verbeteren.
Dankzij modernere, overzichtelijkere en lichtere ruimtes en een herorganisatie van het productaanbod, is de klanttevredenheid met 5% gestegen tot een algemeen tevredenheidspercentage van 97%.
Le Roi du Matelas: eerste deelname aan de wedstrijd "Beste Winkelketen" en meteen 3 gouden medailles
De Matrassenkoning, geliefd om zijn servicekwaliteit en prijs-kwaliteitverhouding, heeft onlangs 3 prestigieuze onderscheidingen ontvangen:
- Verkozen tot Beste Winkelketen van het Jaar 2025 (Categorie: Beddengoed)
- Winnaar van de Grote Prijs Beste Winkelketen van het Jaar 2025, alle categorieën (klantenscore: 9,88/10)
- Verkozen tot Beste Klantrelatie van het Jaar 2025 (Categorie: Huis, Tuin en Decoratie)
"We zijn trots op onze teams die zich elke dag inzetten om onze klanten een persoonlijke en zorgvuldige ervaring te bieden. Deze erkenningen tonen ook het vertrouwen dat onze klanten in ons stellen, de relevantie van ons aanbod en de kwaliteit van onze dienstverlening," vervolgt Pierrick Cornu.
Een familiaal bedrijf met gestage en gecontroleerde groei
De Matrassenkoning werd 37 jaar geleden opgericht door Pierre-Laurent Cornu, die het bedrijf samen met zijn kinderen Pierrick, Valentine en Alexis uitbouwde en verstevigde. Vandaag wordt de Groep geleid door een stabiel en hecht familieaandeelhouderschap, met Pierrick Cornu als Algemeen Directeur sinds 1 januari 2024. Hij neemt daarmee het familiale stokje over in de zesde generatie.
Met de ambitie om dé marktleider als slaapspecialist te worden, wil De Matrassenkoning naast franchise ook blijven investeren in de uitbreiding van zijn eigen winkelnetwerk, met een tiental nieuwe openingen gepland in 2025.