“Er staan de komende maanden een aantal verrassingen op het programma,” zegt Anthony May, oprichter van Green Mango. “Maar met de opening van Wezembeek-Oppem kunnen we met trots aankondigen dat we de Vlaamse markt opgaan.”

Green Mango is geen hamburgerrestaurant met maar één product

“Het draait niet alleen om de hamburger! Het is een echt themarestaurant, dat energie combineert met een unieke sfeer. We bieden niet alleen hamburgers, het is een geheel! Het restaurantdecor, de smoothies en de funky sfeer!

Ons model biedt de mogelijkheid om vrij snel te groeien als de kandidaat zich inzet, als ze zich willen integreren en de werking van het concept volledig begrijpen, zullen ze onvermijdelijk deel uitmaken van een succesmodel. Dat is mijn verantwoordelijkheid en die van de franchisenemer, afhankelijk van hun verwachtingen en hun betrokkenheid bij het hele Green Mango project.”

Voor welk type ondernemer is het concept van Green Mango bedoeld?

“Onze toekomstige kandidaten hoeven niet per se ervaring te hebben in de horeca. Het is een leerproces! Met een gemiddelde leeftijd van tussen de 28 en 35 jaar voor onze huidige franchisenemers, is de grootste moeilijkheid voor mij het maken van de juiste keuze. Accepteren dat iemand die Green Mango wil ontwikkelen misschien niet de juiste persoon voor de baan is.

Met mijn ervaring heb ik mijn criteria verfijnd. Het is niet het aantal restaurants dat belangrijk is. Het is het hele pakket: het concept, de franchisenemer die het concept volledig zal omarmen, de investering die hij of zij zal doen en, natuurlijk, de locatie. Ik beweer niet dat ik alle risico's kan uitsluiten, maar onze visie is in ieder geval duidelijker en een van de elementen die het succes van Green Mango zal bepalen, is de franchisenemer.

Ik ben op zoek naar mensen die persoonlijk willen investeren in hun restaurant, met als doel deze gezellige sfeer over te brengen. Met leiderschaps- en managementvaardigheden bedoel ik dat ze zich kunnen verdiepen in het management van hun restaurant, sociale kwaliteiten hebben, hun klanten verwelkomen en hun personeel kunnen aansturen. Horecavaardigheden komen op de tweede plaats, ze zijn een pluspunt voor degenen die ze hebben, maar als je ze niet hebt en je kunt een solide team achter je zetten, zullen ze de klus samen met jou klaren en de resultaten behalen die je voor ogen hebt. In het begin is het een echte uitdaging. Maar als ik de ontwikkeling van onze huidige franchisenemers zie, ben ik er trots op dat ik hen zover heb kunnen brengen.”

Opening op 6 april in Wezembeek, is dit een succesverhaal voor Thomas?

“Ja, voor Thomas is het zijn 3e Green Mango restaurant! Dat is een goed teken. In minder dan 2 jaar is Thomas erin geslaagd om genoeg cashflow te genereren om 2 en vervolgens 3 restaurants te openen, wat bewijst dat de resultaten erg goed zijn ondanks het huidige economische klimaat.”

“Als het concept en het bedrijfsmodel goed zijn, heb je niets te vrezen,” legt Anthony uit. “Ik realiseer me dat de franchisenemers die er vanaf het begin bij betrokken zijn geweest, in Green Mango blijven geloven en dat geeft ons vertrouwen in de toekomst van het concept. Daar zijn we erg blij mee. We realiseren ons dat wat we bieden nooit genoeg is en dat de vraag vanuit de markt erg sterk blijft. Afgelopen februari openden we Ukkel aan de Dieweg, en dat restaurant doet het nu al bijna 2 maanden erg goed. Voor ons allemaal staat het licht op groen, we openen nieuwe restaurants en ons doel voor 2025 is om ons eerste restaurant buiten België te openen, en dat is echt funky!”

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.