Eric is sinds 1996 winkeluitbater en manager bij de Bristol-familie. “Destijds zag ik een advertentie in een lokale krant en ben ik erop ingegaan. Het begon heel rustig in een klein winkeltje en daarna groeide het steeds verder uit. Ik vind het erg leuk om elke dag een nieuwe uitdaging aan te gaan. Je beheert je winkel, je personeel, je klanten... Je moet klanten tevreden stellen en ze een gezellige winkel bieden. Dat is in wezen waar mijn vrouw en ik voor leven. We zijn dit avontuur met z'n tweeën aangegaan en we vinden het nog elke dag even boeiend. Natuurlijk, we werken in de detailhandel en ik zeg altijd: detailhandel is elke dag topsport. Maar dat is het leuke ervan: elke dag is een nieuwe uitdaging.”
Ondersteuning en training door Bristol
“Bristol biedt sowieso training en ondersteuning aan al haar franchisenemers,” vervolgt Eric. “Er is altijd een contactpersoon op wie we kunnen rekenen en die ons ook kan helpen met vragen allerlei. Als ondernemer moet je natuurlijk je eigen weg vinden, maar je krijgt ondersteuning en hulp als je die nodig hebt.”LEESTIP >>> Ondernemerschap in de Bristol-franchise: Benjamins fascinerende baan
Een familiale samenwerking
De franchisenemers zelf steunen elkaar. “We hebben het over de Bristol-familie, omdat we er allemaal deel van uitmaken,” vertelt Eric. “Hoewel we allemaal zelfstandig zijn, maken we deel uit van een familiebedrijf. Het is geweldig om contact te hebben met onze collega-retailers, want uiteindelijk kunnen we altijd ideeën uitwisselen en kijken waar we kunnen verbeteren.”“Als franchisenemer krijgen we veel ondersteuning op het gebied van marketing, promoties, brochures enzovoort. We worden ook altijd ondersteund op het gebied van presentatie, hoe bepaalde dingen werken, enz. Als we vragen of problemen hebben, kunnen we altijd bij iemand terecht.”