De opkomst van tweedehands
Het klopt dat het in 1998, toen de familie Christophe hun tweedehandswinkel opende, helemaal niet in de mode was. Maar door methoden en middelen uit de industrie en de distributie te gebruiken en door dingen te standaardiseren, werd een heel beroep gereorganiseerd. De komst van de ruilhandel was een echte revolutie. Met de komst van het internet, en nu meer dan 20 jaar na de opening van de winkel, zijn de dingen veranderd. Dit vak is helemaal in en daar is nu alle reden toe. We hebben grondstoffen die niet meer zo overvloedig zijn als vroeger, en daar zijn we ons van bewust. Vandaag de dag zijn tweedehands goederen populair geworden uit noodzaak, mode, bewustzijn en behoefte.De keuze van de formule: depotverkoop of directe aankoop
Vroeger werden alle artikelen in depot geplaatst, maar waren ze eigendom van de verkoper tot ze verkocht waren. Vandaag bestaat dit systeem nog steeds, maar de vraag van een zeer dynamische maatschappij maakt dat Happy Troc ook het systeem van directe aankoop aanbiedt. Verkopers hebben twee opties: of ze kiezen voor de deposit-sale optie, wat betekent dat ze moeten wachten tot het item is gekocht voordat ze 50% van de verkoopprijs ontvangen, of ze kiezen voor de direct-buy optie, wat betekent dat ze onmiddellijk van hun item af zijn maar slechts 30% van de verkoopprijs ontvangen. Beide opties hebben hun voor- en nadelen. De verkoper is dus volledig vrij om de optie te kiezen die het beste bij hem past.Happy Troc: een professionele, gevarieerde winkel met een succesvol team
Happy Troc is niet langer een rommelmarkt of een loods zoals 20 jaar geleden. Happy Troc wordt gerund door professionals en biedt een breed assortiment complete, schone en gegarandeerde producten. Het doe-het-zelven van vroeger heeft plaatsgemaakt voor een vakkundige winkel.Een Happy Troc winkel heeft drie verschillende profielen. Er zijn de pure verkopers, die niet bang zijn om te praten en alles weten te verkopen, er zijn de managers, die een passie hebben voor prestaties, optimalisatie en management van de winkel en zijn medewerkers, en er zijn de technici, die alles weten over bepaalde gebieden. Een winkel met een goed team is een winkel met alle drie de profielen. Als franchisenemer is het dus belangrijk om je profiel te kennen en je team op te bouwen.