De opkomst van tweedehands

Het klopt dat het in 1998, toen de familie Christophe hun tweedehandswinkel opende, helemaal niet in de mode was. Maar door methoden en middelen uit de industrie en de distributie te gebruiken en door dingen te standaardiseren, werd een heel beroep gereorganiseerd. De komst van de ruilhandel was een echte revolutie. Met de komst van het internet, en nu meer dan 20 jaar na de opening van de winkel, zijn de dingen veranderd. Dit vak is helemaal in en daar is nu alle reden toe. We hebben grondstoffen die niet meer zo overvloedig zijn als vroeger, en daar zijn we ons van bewust. Vandaag de dag zijn tweedehands goederen populair geworden uit noodzaak, mode, bewustzijn en behoefte.

De keuze van de formule: depotverkoop of directe aankoop

Vroeger werden alle artikelen in depot geplaatst, maar waren ze eigendom van de verkoper tot ze verkocht waren. Vandaag bestaat dit systeem nog steeds, maar de vraag van een zeer dynamische maatschappij maakt dat Happy Troc ook het systeem van directe aankoop aanbiedt. Verkopers hebben twee opties: of ze kiezen voor de deposit-sale optie, wat betekent dat ze moeten wachten tot het item is gekocht voordat ze 50% van de verkoopprijs ontvangen, of ze kiezen voor de direct-buy optie, wat betekent dat ze onmiddellijk van hun item af zijn maar slechts 30% van de verkoopprijs ontvangen. Beide opties hebben hun voor- en nadelen. De verkoper is dus volledig vrij om de optie te kiezen die het beste bij hem past.

Happy Troc: een professionele, gevarieerde winkel met een succesvol team

Happy Troc is niet langer een rommelmarkt of een loods zoals 20 jaar geleden. Happy Troc wordt gerund door professionals en biedt een breed assortiment complete, schone en gegarandeerde producten. Het doe-het-zelven van vroeger heeft plaatsgemaakt voor een vakkundige winkel.

Een Happy Troc winkel heeft drie verschillende profielen. Er zijn de pure verkopers, die niet bang zijn om te praten en alles weten te verkopen, er zijn de managers, die een passie hebben voor prestaties, optimalisatie en management van de winkel en zijn medewerkers, en er zijn de technici, die alles weten over bepaalde gebieden. Een winkel met een goed team is een winkel met alle drie de profielen. Als franchisenemer is het dus belangrijk om je profiel te kennen en je team op te bouwen.

Ervaring en zoeken: de juiste tweedehands producten vinden

Gemiddeld is 20% van ons assortiment nieuw,” legt Christophe uit. “Dat is vrij eenvoudig, want we kiezen het product bij een leverancier, het product komt aan, we presenteren het en we verkopen het. Anderzijds is het vinden van het juiste tweedehands product tegen de juiste prijs en het verkopen ervan complexer. Je hebt een bepaalde hoeveelheid ervaring nodig. Je hebt persoonlijke ervaring nodig, je moet het opbouwen, je moet de verschillende productfamilies kennen, je moet de tweedehandssector begrijpen. Er is natuurlijk geen catalogus van producten, dus je moet ze vinden via verschillende kanalen en op verschillende plaatsen, en je moet weten hoe je breed moet mikken.”

Training en ondersteuning voor franchisenemers van Happy Troc

Happy Troc biedt zijn toekomstige franchisenemers ook een opleiding aan. Deze opleiding bestaat eruit dat ze naar het buitenland gaan om alle basisprincipes van tweedehands goederen en winkelbeheer, sourcing, enz. te leren. Bovendien kunnen franchisenemers, zodra de winkel open is, altijd bellen met het merk als ze problemen hebben. De antwoorden zijn snel en de hulp altijd nuttig. Het bedrijf biedt ook technische training om je te helpen de concurrentie het hoofd te bieden en efficiënter te werken. Dankzij regelmatige updates en nauwkeurige instructies winnen franchisenemers veel tijd en doen ze veel ervaring op.

Gebruiksklare marketing

Happy Troc biedt ook een marketingcatalogus en marketing op maat. Je hoeft alleen maar te bestellen, wat franchisenemers veel tijd bespaart. Ontwerp, set-up, productie, winkelinstallatie, communicatie, enz. zijn allemaal zeer tijdrovend en behoren niet tot het takenpakket van de franchisenemer. Het is daarom erg voordelig voor franchisenemers om Happy Troc deze zaken te laten regelen.

Geloofwaardigheid en reputatie

Een Happy Troc franchisenemer profiteert ook van de geloofwaardigheid en reputatie van het merk, dat staat voor standaarden, kleurcodes, betrouwbaarheid en professionaliteit. Hierdoor vinden klanten hun weg en voelen franchisenemers zich gesteund door de groep om hen heen.

Winstgevendheid en tevredenheid

Over het algemeen kan een goed gerunde Happy Troc winkel veel geld genereren en winstgevend worden in slechts 2 of 3 jaar. Als franchisenemer profiteer je van alle methoden en middelen. Je hebt dus een echte basis om op voort te bouwen, ook al ben je nog steeds zelf verantwoordelijk voor het runnen van je zaak.

Het plezier van tweedehands verkopen

“Voor mij is de tweedehands handel niet alleen winstgevend, het is ook en vooral een zaak waar ik van geniet. Met de formule van Happy Troc heb ik iets dat werkt en maak ik elke maand winst. De zaken gaan goed en de klanten zijn tevreden, wat het volgens mij tot een succes maakt,” besluit Christophe.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.