Het "succesverhaal" van POKAWA gaat door en mag daar niet stoppen voor het merk, dat ongetwijfeld het meest opvallende voorbeeld in Frankrijk is van een "pure speler" in bezorging die met succes is overgegaan naar fysieke restaurants. Want inderdaad, het is op internet dat het mooie verhaal van poké voor Maxime Buhler en Samuel Carré begon toen ze begin 2017 in hun kleine keuken in de regio Parijs hun eerste Hawaïaans geïnspireerde gerechten verzonnen, bedoeld om exclusief aan te bieden bij levering via een speciale site.
Het succes, dat wordt overgebracht door een sterke aanwezigheid op sociale netwerken, is onmiddellijk en zeer snel openen de twee vrienden hun eerste twee poké-bars aan de rue Poisonnière en rue Lebon in Parijs. 2 anderen volgen in de eerste helft van 2018 en sindsdien heeft het merk niet stilgezeten. Sterker nog, de pandemie zal een versnellende rol hebben gespeeld voor een merk dat al zeer ervaren is in digitale technieken en dat een eigen toegewijde toon heeft weten te vinden om zijn doelgroep aan te spreken. Zo kan het merk dat reizen, een goed humeur en gezond eten combineert, vandaag de titel claimen van "de meest gevolgde Poké-keten ter wereld op Instagram", met bijna 204.000 volgers.
POKAWA, dat in 2019 de stap naar franchising zette toen het netwerk ongeveer tien eenheden telde, heeft het tempo sindsdien duidelijk versneld tot in totaal 90 restaurants in Frankrijk en in het buitenland, waarvan de helft in franchise. Gesteund door het Vendis Capital-fonds sinds 2020, streeft het merk naar leiderschap in Europa en moet het zelfs met een voorsprong de doelstelling bereiken die het zichzelf aanvankelijk had gesteld van 100 adressen in 2024.
De Franse Franchise Federatie besloot daarom om POKAWA te verkiezen als de 2022 Franchise Revelatie. “Een enorme vreugde om deze prijs te ontvangen, voor ons, ons netwerk en de franchisenemers. Dit troost ons bij toekomstige projecten en ons doel om van POKAWA een internationaal merk te maken en de referentie voor gezonde voeding in de wereld te worden”, zegt Maxime Buhler, medeoprichter van POKAWA.
Het succes, dat wordt overgebracht door een sterke aanwezigheid op sociale netwerken, is onmiddellijk en zeer snel openen de twee vrienden hun eerste twee poké-bars aan de rue Poisonnière en rue Lebon in Parijs. 2 anderen volgen in de eerste helft van 2018 en sindsdien heeft het merk niet stilgezeten. Sterker nog, de pandemie zal een versnellende rol hebben gespeeld voor een merk dat al zeer ervaren is in digitale technieken en dat een eigen toegewijde toon heeft weten te vinden om zijn doelgroep aan te spreken. Zo kan het merk dat reizen, een goed humeur en gezond eten combineert, vandaag de titel claimen van "de meest gevolgde Poké-keten ter wereld op Instagram", met bijna 204.000 volgers.
POKAWA, dat in 2019 de stap naar franchising zette toen het netwerk ongeveer tien eenheden telde, heeft het tempo sindsdien duidelijk versneld tot in totaal 90 restaurants in Frankrijk en in het buitenland, waarvan de helft in franchise. Gesteund door het Vendis Capital-fonds sinds 2020, streeft het merk naar leiderschap in Europa en moet het zelfs met een voorsprong de doelstelling bereiken die het zichzelf aanvankelijk had gesteld van 100 adressen in 2024.
De Franse Franchise Federatie besloot daarom om POKAWA te verkiezen als de 2022 Franchise Revelatie. “Een enorme vreugde om deze prijs te ontvangen, voor ons, ons netwerk en de franchisenemers. Dit troost ons bij toekomstige projecten en ons doel om van POKAWA een internationaal merk te maken en de referentie voor gezonde voeding in de wereld te worden”, zegt Maxime Buhler, medeoprichter van POKAWA.
Nieuws

Voor welke aspecten kan u best expertise gebruiken bij het starten van uw franchise zaak
Lees meer

Is het nu een geschikt moment om te ondernemen met een franchise concept
Lees meer
Het inspirerende traject van Morgan bij Kiabi: van werknemer tot franchisenemer
Lees meer
Geen vergunning voor Jumbo in Roeselare, wel in Dilsen
Lees meer
Nieuwe Belchicken opent op Koning Astridplein in Antwerpen
Lees meer
Heropening Carrefour Market Zulte: “Duurzame make-over van vloer over koelsysteem tot verwarming”
Lees meer