Smaaktest
Eind vorig jaar zette Q8 een grote bevraging en smaaktest op bij 645 klanten op 11 locaties in heel België. Zo viel de keuze uiteindelijk op Starbucks by Selecta. Volgens Bert Robbens, Non-Fuel Performance Manager bij Q8, vielen vooral de vele combinaties om de koffie te personaliseren in de smaak van de testpersonen. “Op dit moment kunnen de volautomatische Starbucks-koffiemachines liefst 120 verschillende koffiecombinaties maken, met keuze uit verschillende koffiebonen, soorten melk, toevoeging van smaakjes… Ook ijskoffies en specials zoals Spicy pumpkin latte of Toffee nut latte behoren tot de mogelijkheden.”Dankzij het nieuwe partnership wil Q8 de komende jaren tot 20% van de koffies aan tankstations verkopen. Starbucks van zijn kant ziet vooral de mogelijkheid om de eigen visibiliteit in België aanzienlijk te verhogen. “We krijgen er nu in één keer locaties over heel België bij waar Starbucks duidelijk als merk naar voor komt”, zegt Key Account Manager Frederic Sodoyez. “Dat is voor ons een fantastische stap in de verdere verovering van de Belgische koffiemarkt.”
De Starbucks-koffie zou in principe tegen de zomer in alle coffee corners aan de Q8-tankstations beschikbaar moeten zijn.
                        Nieuws
                
                    
                                    
                                        Voor welke aspecten kan u best expertise gebruiken bij het starten van uw franchise zaak
                                        
                                            Lees meer
                                            
                                        
                                    
                                
                                    
                                        Is het nu een geschikt moment om te ondernemen met een franchise concept
                                        
                                            Lees meer
                                            
                                        
                                    
                                
                                “Wanneer je gelooft in kwaliteit, volgt succes vanzelf.” — Abdurrahman, franchisenemer CTR Chicken
                                
                                    Lees meer
                                    
                                
                            
                            
                                De stille revolutie: hoe AI-franchising het ondernemerschap verandert
                                
                                    Lees meer
                                    
                                
                            
                            
                                CEO Delhaize Xavier Piesvaux geeft de fakkel door bij Delhaize
                                
                                    Lees meer
                                    
                                
                            
                            
                                TOKKEBI : Franchise in de kijker
                                
                                    Lees meer