“Problemen niet opgelost”
Na het mislukken van het Uplace-project, het ambitieuze shoppingcomplex dat Vilvoorde-Machelen moet verrijzen, zetten de initiatiefnemers volop in op Broeklin. Die plaatsvervanger is een stuk bescheidener van opzet en wil vooral plaats bieden aan “maakwinkels”. Het initiatief werd tot nu positief onthaald en een omgevingsvergunning is ingediend.>>> LEESTIP : Vaarwel Uplace, welkom Broeklin
Toch dient de stad Vilvoorde nu een bewaarschrift in tegen de uitreiking van die vergunning. Volgens schepen van Mobiliteit Barbara de Bakker is “het basisprobleem”, met name mobiliteit, niet opgelost in de nieuwe plannen. Dat bericht De Standaard. De vrees was destijds bij Uplace ook dat het complex veel extra autoverkeer zou veroorzaken, en zo ook extra filedruk op de ring van Brussel.
Vlaanderen wil naar een “50/50 modal split” gaan, waarbij de helft van de bezoekers met de auto komt en de helft met duurzamere alternatieven, van openbaar vervoer tot fiets. Dat zou in de plannen van Broeklin echter niet zo voorzien zijn, dus vraagt Vilvoorde een aanpassing. Maar er zijn ook vragen over de inhoudelijke invulling: de stad wil vooral niet dat er toch “een klassiek mall-concept” komt, iets wat in de plannen nog niet voldoende duidelijk zou zijn.
                        Nieuws
                
                    
                                    
                                        Welke verplichtingen rusten op jouw werknemer bij ziekte?
                                        
                                            Lees meer
                                            
                                        
                                    
                                
                                    
                                        Van data tot beslissing: hoe GeoConsulting franchises naar succes stuwt
                                        
                                            Lees meer
                                            
                                        
                                    
                                
                                “Wanneer je gelooft in kwaliteit, volgt succes vanzelf.” — Abdurrahman, franchisenemer CTR Chicken
                                
                                    Lees meer
                                    
                                
                            
                            
                                De stille revolutie: hoe AI-franchising het ondernemerschap verandert
                                
                                    Lees meer
                                    
                                
                            
                            
                                CEO Delhaize Xavier Piesvaux geeft de fakkel door bij Delhaize
                                
                                    Lees meer
                                    
                                
                            
                            
                                TOKKEBI : Franchise in de kijker
                                
                                    Lees meer