Download Gratis uw Franchise startersgids

Meer dan 1.000 Carrefour-producten nu beschikbaar op Yuka

Carrefour Belgium sluit zich als eerste merk in België aan bij het programma “Transparantie voor de Consument” van Alkemics. Het bedrijf deelt ook als eerste alle informatie over voedingsproducten van huismerken via Yuka.

Dit initiatief maakt deel uit van het wereldwijde programma “Act for Food” waarmee Carrefour een concrete bijdrage wil leveren aan de voedingstransitie, van productie tot consumptie (traceerbaarheid van producten, toegang tot biologische, 100% lokale producten, enz.).

Transparante informatie aanmoedigen

Dankzij dit partnerschap met het platform Alkemics wordt een betrouwbare, geautomatiseerde en voortdurend bijgewerkte overdracht van gegevens gegarandeerd. Vanaf nu is alle informatie over de producten van Carrefour Belgium beschikbaar op de applicatie Yuka. In totaal zijn er op Yuka meer dan 1.000 referenties voor voedingswaren beschikbaar voor de Belgische consument.

Doelstelling van het bedrijf: Aan de huidige verwachtingen van consumenten op het gebied van kwaliteit en transparantie voldoen.

“Met “Act for Food” speelt Carrefour reeds een belangrijke rol in de voedingstransitie. Het bedrijf engageert zich om informatie te delen en de consument op weg te helpen. De consument moet namelijk met kennis van zaken een keuze kunnen maken. Onze nieuwe samenwerking met Alkemics maakt deel uit van deze voortdurende positionering,” legt David Kestermans, Directeur Marketing en Digitale Transformatie bij Carrefour Belgium, uit. “Het is de missie van Carrefour om het beste voor iedereen toegankelijk te maken. Wij streven ernaar de consument meer transparantie te bieden, ongeacht het noteringssysteem of de gebruikte applicatie.” »

LEESTIP >>> Hilde Decadt (Carrefour): "Onze obsessie voor klantenservice vormt de basis voor dit concept"

Een opwaartse beweging in gang zetten tussen applicaties, distributeurs en consumenten

De voordelen van Alkemics en het programma “Transparantie voor de Consument” zijn duidelijk: Fabrikanten, producenten en distributeurs kunnen heel eenvoudig openbare informatie die zich op producten bevindt (zoals samenstelling, voedingsinformatie en allergenen) delen met applicaties zoals Yuka. Op deze manier kunnen ze beter beantwoorden aan de verwachtingen van de consument.

Gedaan met onnauwkeurige informatie, onjuiste beoordelingen en slechte foto's! Merken nemen het heft in eigen handen en delen informatie in real time met de consument. Ze zijn een betrouwbare bron van gegevens voor de applicaties voor de consument met het programma “Transparantie voor de consument.” Ze brengen meer transparantie door informatie die belangrijk is voor de consument te delen. De consument heeft op zijn beurt toegang tot betrouwbare informatie die in real time bijgewerkt wordt door de merken voor elk product dat hij via zijn favoriete app opzoekt.

“Transparantie van informatie is vandaag de dag een bepalende factor in het aankoopproces, op gelijke voet met de eigenschappen van het product. Wij streven ernaar om merken en distributeurs af te stemmen op de verwachtingen van de consument. Wij bieden daarvoor een eenvoudig en uniek instrument aan om productinformatie te delen met tientallen applicaties voor consumenten zoals bijvoorbeeld Yuka,” benadrukt Antoine Durieux, medeoprichter en CEO van Alkemics. “Carrefour Belgium is momenteel een pionier op het gebied van transparantie voor de consument in België. Wij hopen dat deze aanpak andere distributeurs kan overtuigen om dit voorbeeld te volgen.” »


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis