Hoe bent u op het idee gekomen om een franchise te openen?
Toen ik jong was, had ik mijn eigen schoenenwinkel geopend en dat was wel leuk, maar doorheen de jaren dan toch moeten sluiten. Vanaf daar heb ik eigenlijk van alles wat gedaan, waaronder ook in de immobiliƫnwereld samen met mijn vader. Mijn man die zat in de horeca en wij waren op een punt gekomen dat we iets anders wouden, iets van ons maar dan in een andere sector. Ik was toen trouwe klant bij Esprit en zo is het eigenlijk gekomen dat ik in 2002 contact heb opgenomen met het bedrijf om de mogelijkheden te bespreken. Op hetzelfde moment hadden we ook een winkel in Stockel op het oog die failliet aan het gaan was en dan hebben we die overgenomen en daar onze winkel begonnen.In het begin was het een ID corner omdat het te klein was om als franchise door te gaan en dat vond ik ook niet zo erg. Ik had tijd om te groeien en toen de winkel ernaast stopte, ben ik dat pand beginnen huren zodat ik kon uitbreiden en verder gaan als een echte franchise. En het gaat momenteel goed.
Op welke manier hebt u hulp gekregen van Esprit om dit te verwezenlijken?
Ik heb enorm veel hulp gekregen van in het begin. Ze zijn mee komen kijken naar de winkel waar ik mijn oog op had laten vallen en waren ook meteen gecharmeerd door de plek. En dan is het allemaal heel snel gegaan eigenlijk. Ze hebben dan ook geholpen met het financiƫle aspect, dus bekijken hoeveel ik moest inkopen, welke omzet ik moest draaien om rond te komen en dergelijke en dat heeft me wel enorm geholpen want ik was natuurlijk niet thuis in die sector.Ook nu krijgen wij nog steeds steun van Esprit, bijvoorbeeld op vlak van decoratie van de winkel. Het is namelijk zo dat Esprit graag een rode draad heeft doorheen de winkels en daarom houden zij zich bezig daarmee, net zoals de marketing, zodat wij ons daar geen zorgen over hoeven te maken.