Hoe bent u op het idee gekomen om een franchise te openen?

Toen ik jong was, had ik mijn eigen schoenenwinkel geopend en dat was wel leuk, maar doorheen de jaren dan toch moeten sluiten. Vanaf daar heb ik eigenlijk van alles wat gedaan, waaronder ook in de immobiliƫnwereld samen met mijn vader. Mijn man die zat in de horeca en wij waren op een punt gekomen dat we iets anders wouden, iets van ons maar dan in een andere sector. Ik was toen trouwe klant bij Esprit en zo is het eigenlijk gekomen dat ik in 2002 contact heb opgenomen met het bedrijf om de mogelijkheden te bespreken. Op hetzelfde moment hadden we ook een winkel in Stockel op het oog die failliet aan het gaan was en dan hebben we die overgenomen en daar onze winkel begonnen.

In het begin was het een ID corner omdat het te klein was om als franchise door te gaan en dat vond ik ook niet zo erg. Ik had tijd om te groeien en toen de winkel ernaast stopte, ben ik dat pand beginnen huren zodat ik kon uitbreiden en verder gaan als een echte franchise. En het gaat momenteel goed.

Op welke manier hebt u hulp gekregen van Esprit om dit te verwezenlijken?

Ik heb enorm veel hulp gekregen van in het begin. Ze zijn mee komen kijken naar de winkel waar ik mijn oog op had laten vallen en waren ook meteen gecharmeerd door de plek. En dan is het allemaal heel snel gegaan eigenlijk. Ze hebben dan ook geholpen met het financiƫle aspect, dus bekijken hoeveel ik moest inkopen, welke omzet ik moest draaien om rond te komen en dergelijke en dat heeft me wel enorm geholpen want ik was natuurlijk niet thuis in die sector.

Ook nu krijgen wij nog steeds steun van Esprit, bijvoorbeeld op vlak van decoratie van de winkel. Het is namelijk zo dat Esprit graag een rode draad heeft doorheen de winkels en daarom houden zij zich bezig daarmee, net zoals de marketing, zodat wij ons daar geen zorgen over hoeven te maken.

Zou u opnieuw voor Esprit kiezen?

In het begin is het voornamelijk vertrouwen hebben in de franchisegever en omgekeerd natuurlijk. Maar ze zijn heel transparant en hebben een goede prijs-kwaliteit. Ze geven enorm veel begeleiding, ze hebben natuurlijk ook veel meer ervaring, en dat is heel helpvol geweest. Ik heb nog altijd de droom om een tweede franchise te openen dus dat geeft wel aan dat ik er me goed voel.

Waar maakt u het verschil voor uw klanten?

Ik vind het heel belangrijk dat ze goed begeleid worden door mij en mijn personeel. Ik heb twee werkneemster die vast in de winkel staan, de ene is in de 30 en de andere is een paar jaar jonger dan ik en daar heb ik ook expliciet voor gekozen. Mijn bedoeling is eigenlijk dat eender welke klant, ongeacht de leeftijd, terecht kan bij ons en zich daar ook goed bij voelt. Ik wil dat klanten een band kunnen vormen met ons en dat we zo de juiste feedback krijgen om de winkel succesvol te houden. Want de winkel is in een kleine shopping center waar voornamelijk steeds dezelfde inwoners komen en pendelaars, dus het is belangrijk om naar hen te luisteren en zo te kunnen geven wat ze zouden willen kopen en dragen.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.