De aanhoudende conflicten bij de verzelfstandiging van de geïntegreerde Delhaizes toont nog maar eens dat er veel verwarring bestaat over franchising. De meningen zijn verdeeld, sommige interpreteren franchising als teveel eenheidsworst, anderen ervaren het als een sterke meerwaarde. De algemene perceptie evolueert meer en meer in de richting van een grote meerwaarde bij het starten van een zelfstandige zaak en de lange termijn succes ratio.
Nick Boury, 16-05-2023
Al tientallen jaren investeert Vanbreda in Corporate Social Responsibility met de pijlers Mens, Milieu en Maatschappij. Om nog meer richting te creëren voor deze inspanningen, stapten we begin 2022 in een traject met Voka om het “Charter Duurzaam Ondernemen” te behalen. Vandaag kunnen we enerzijds trots, en anderzijds bescheiden melden dat Vanbreda erkend is als Duurzaam Ondernemer.
Vanbreda, 02-05-2023
Tien procent van de Europese automobilisten rijdt vandaag reeds rond met een elektrische wagen, binnen een kleine twintig jaar zou de teller op bijna zestig procent staan. Bent u al klaar om over te schakelen? En voor welke soort elektrische auto zal u dan opteren?
Beobank, 04-04-2023
De aanloop naar de renovatie van een woning gaat gepaard met flink wat aandachtspunten. Zo is het belangrijk om te weten welke (al dan niet energiebesparende) renovatiewerken eigenlijk uitgevoerd moeten worden, maar ook hoe het bijhorende kostenplaatje en de timing er precies zullen uitzien.
Beobank, 28-03-2023
Heeft uw bedrijf bouwplannen? Tijdens het bouw- of verbouwproces worden kritische beslissingen genomen die het brandrisico van uw gebouw sterk beïnvloeden. Weegt u de mogelijkheden en de consequenties van uw keuzes voldoende tegen elkaar af?
Vanbreda, 28-02-2023
De afgelopen jaren merkten we een grote ommekeer op in het retaillandschap van de lage landen. Fast fashion en massaproductie zwaaiden niet langer met de scepter. De focus van consumenten lag meer en meer op lokale, kwalitatieve en duurzame producten. Houden we deze tendens aan in het komende jaar of zien we toch grote verschillen?
Joyn, 13-02-2023
Je netwerk beveiligen: dat is dezer dagen een kwestie van de perfecte balans, en wel tussen bescherming en gebruiksgemak. Enerzijds moeten je medewerkers goed beschermd zijn tegen de meest uiteenlopende IT-gevaren, anderzijds moeten ze nog altijd vlot kunnen werken, van op verschillende plekken.
dstny, 26-09-2022
De klant een eerste keer ‘ja’ laten zeggen, is zelfs voor topmerken niet evident. Daarom is het zo belangrijk om bestaande klanten te behouden, en meer te laten kopen. “Stop met prospecteren”, aldus ‘omzetverdubbelaar’ Jan Vanthienen.
RetailDetail, 02-09-2022
Online shoppen was nog nooit zo populair. Het is een trend die zich al jaren voordoet, maar die is geboomd als gevolg van de coronacrisis. Ook jij als lokale handelaar kan perfect inspelen op deze trend met een webshop. En zo’n webshop aanmaken is minder moeilijk dan je zou denken. Ontdek in dit artikel hoe je heel eenvoudig mee op de e-commerce kar springt
Joyn, 30-08-2022
Wanneer we online surfen laten we heel veel gegevens en data op het internet achter, die bedrijven maar wat graag capteren. Gelukkig kunnen deze praktijken worden ingeperkt. Van in contact blijven met vrienden en familie over televisiekijken, muziek beluisteren en shoppen tot het zoeken van een huis en zelfs een levenspartner… Er zijn niet gek veel zaken meer waarvoor we geen beroep doen op het internet.
Beobank, 26-07-2022
Een oorlog wordt anno 2022 op veel meer verschillende fronten gevochten dan pakweg honderd jaar geleden. Zo is er ook online een vuurlinie ontstaan, en niet alleen Oekraïne, maar ook westerse landen zoals België blijken een mogelijk doelwit voor die cyberaanvallen. Maar waarom is dat zo en welke voorzorgen neemt ons land?
Beobank, 19-07-2022
Met e-mailcampagnes bereik je specifiek de consumenten binnen jouw doelgroep via mail. Je gaat dus niet lukraak e-mails rondsturen naar willekeurige mailadressen, maar specifiek de klanten benaderen die geïnteresseerd zijn in je producten. We weten ondertussen dat deze marketingvorm succesvol is, maar hoe kan je weten of dat ook voor jouw zaak geldt? Ontdek het hier.
Joyn, 19-07-2022
Wij vinden klantencommunicatie enorm belangrijk. Alleen, als slager is het niet eenvoudig om aan klantengegevens te geraken. Voor ons is de grote sterkte van Joyn dat we gegevens kunnen verzamelen, zonder dat we daar ook maar iets voor moeten doen. En dat we onze klanten daardoor persoonlijk op de hoogte kunnen brengen van onze acties, promo’s of sluitingsdagen.”
Joyn, 07-06-2022
Facebook is (nog steeds) een zeer populair sociaal netwerkplatform, zeker als je weet dat 1,85 miljard mensen er dagelijks op inloggen. Het is daarom essentieel als handelaar om er actief op te zijn. Zo kan het een geweldig platform zijn om je klanten effectief te bereiken. Maar hoe doe je dat juist? Wij delen enkele Facebook-marketingtips die op dit moment zeer effectief zijn.
Joyn, 30-05-2022
De pandemie, de oorlog in Oekraïne en de stijgende energie- en transportprijzen worden alsmaar sterker voelbaar in de bouwsector. Hoeft u als aannemer dit lijdzaam te ondergaan of zijn er mogelijkheden om een deel van de prijsstijgingen door te rekenen aan uw klant?
Vandelanotte, 24-05-2022