Wij vinden klantencommunicatie enorm belangrijk. Alleen, als slager is het niet eenvoudig om aan klantengegevens te geraken. Voor ons is de grote sterkte van Joyn dat we gegevens kunnen verzamelen, zonder dat we daar ook maar iets voor moeten doen. En dat we onze klanten daardoor persoonlijk op de hoogte kunnen brengen van onze acties, promo’s of sluitingsdagen.”
Joyn, 07-06-2022
Facebook is (nog steeds) een zeer populair sociaal netwerkplatform, zeker als je weet dat 1,85 miljard mensen er dagelijks op inloggen. Het is daarom essentieel als handelaar om er actief op te zijn. Zo kan het een geweldig platform zijn om je klanten effectief te bereiken. Maar hoe doe je dat juist? Wij delen enkele Facebook-marketingtips die op dit moment zeer effectief zijn.
Joyn, 30-05-2022
De pandemie, de oorlog in Oekraïne en de stijgende energie- en transportprijzen worden alsmaar sterker voelbaar in de bouwsector. Hoeft u als aannemer dit lijdzaam te ondergaan of zijn er mogelijkheden om een deel van de prijsstijgingen door te rekenen aan uw klant?
Vandelanotte, 24-05-2022
Als handelaar heb je best een goed idee van wat klantenbinding inhoudt, waarom het zo belangrijk is en hoe loyaliteitsprogramma’s werken. Toch zou je verbaasd zijn over wat onderzoeken van de afgelopen jaren ons vertellen. Volgende cijfers tonen eens te meer aan hoe belangrijk klantenbinding is en hoe je met klantenbinding jouw verkoop kan verhogen.
Joyn, 23-05-2022
Voor elke lokale handelaar is het belangrijk om terugkerende klanten te hebben. Je 20% trouwste klanten zijn namelijk verantwoordelijk voor 80% van je omzet. Dit artikel is een gids voor jou als lokale handelaar om klantentrouw te verdienen.
Joyn, 10-05-2022
Hacken kan op allerlei manieren en hackers worden ook steeds inventiever. Gelukkig zijn er een aantal dingen die u kan doen om uw computer en uw gegevens te beschermen: sterke wachtwoorden genereren en ze veilig houden, de juiste software installeren, een back-up maken van uw gegevens,…
Beobank, 10-05-2022
Als corona in de bedrijfswereld één ding versnelt, is het wel de adoptie van digitale communicatie. Voor de kleine en middelgrote bedrijven die de termen omnichannel, customer engagement en mobile first nog niet in hun woordenboek hebben staan, wordt het daarom hoog tijd om op de kar te springen, zegt Daan De Wever, CEO van dstny.
dstny, 02-05-2022
Stijgende energierekeningen, prijzen aan ‘de pomp’ die recordhoogtes bereiken en leveranciers die duurdere grondstoffen doorrekenen. Het leven wordt voor zowel de handelaar als de klant alsmaar duurder. Voor handelaars betekent dit een noodzakelijke herschikking van de financiën. ‘Waar kan ik op besparen’ en ‘moet ik mijn prijzen verhogen’ zijn dan ook vragen, die wij vandaag geregeld in ons handelaarsnetwerk horen.
Joyn, 04-04-2022
De meeste mensen renoveren om twee redenen: om hun huis een nieuwe look te geven of om energiebesparende werken uit te voeren. Die maken uw huis comfortabeler én zorgen voor een lagere energiefactuur.
Beobank, 28-03-2022
Je klanten geschenkjes geven, is vandaag de dag nog steeds een belangrijke strategie om je verkoop te boosten. Je geschenk zal ervoor zorgen dat je zaak op een positieve manier in de hoofden van je klanten blijft hangen. En ondanks dat je het gratis uitdeelt, zal je nooit verlies maken aan een juist geschenkje.
Joyn, 14-03-2022
Hacken kan op allerlei manieren en hackers worden ook steeds inventiever. Gelukkig zijn er een aantal dingen die u kan doen om uw computer en uw gegevens te beschermen: sterke wachtwoorden genereren en ze veilig houden, de juiste software installeren, een back-up maken van uw gegevens,…
Beobank, 03-03-2022
Ook in deze moderne maatschappij blijven fysieke winkels belangrijk. Hun rol evolueert echter wel. Zo is een winkel vandaag de dag niet meer enkel een plek waar je kan shoppen, maar ook een plek waar de klant producten kan ontdekken en leren kennen. Uit onderzoek blijkt dat consumenten zowel producten in de winkel bekijken om ze dan later online aan te kopen, als omgekeerd.
Joyn, 15-02-2022
Ondanks de steunmaatregelen van de overheid hebben het voorbije jaar tal van kleine handelszaken de boeken moeten neerleggen. Door de verplichte lock downs en de regels rond social distancing wendden veel consumenten zich tot de ‘digitale kanalen’. De gevolgen zijn dan ook niet te overzien.
Joyn, 08-02-2022
Eén van de wijzigingen die de wetgever heeft gepubliceerd eind 2021 heeft betrekking op bedrijfsleiders die de factuur voor elektriciteit en verwarming van hun woning laten betalen door de vennootschap. Concreet werden bedrijfsleiders hiervoor belast op basis van een forfaitair bepaald bedrag. Voor aanslagjaar 2022 was dit 2.080 euro voor verwarming en 1.030 euro voor elektriciteit (gebruikt voor andere doeleinden dan verwarming).
Vandelanotte, 24-01-2022
Loyale klanten zijn belangrijk voor elke zaak. Wie er niet in slaagt zijn klanten te behouden, zal uiteindelijk ten onder gaan. Dat gezegd, ervoor zorgen dat klanten terugkeren naar je winkel is geen makkelijke zaak. Trends zoals online shopping en competitieve prijzen zorgen er steeds voor dat klantenbinding zo veel moeilijker te handhaven is.
Joyn, 11-01-2022