Paniek is altijd een slechte raadgever. Neem dus zeker je tijd om alles in kaart te brengen en overleg met je boekhouder hoe je de situatie het best kan aanpakken. Kijk naar de posten die het meeste impact hebben op je handelsbalans. Kan je de kosten op je energieverbruik op een eenvoudige manier drukken, dan is dat bijvoorbeeld meegenomen. Misschien is het beter om je voorraad te beperken, om zo de druk op je financiën te verminderen… Er zijn tal van ingrepen mogelijk die je toelaten deze storm te doorstaan.
Elke crisis heeft opportuniteiten
Laten we niet rond de pot draaien: de koopkracht van jouw klanten daalt. Het logisch gevolg is dat gezinnen hun budget moeten herschikken. Ze zullen hun aankopen bijgevolg nog bewuster plannen. Meer dan ooit zal ook jouw klant uitpluizen waar ze meer voordeel kunnen halen. Een klant wordt zo vatbaar voor veranderingen. Maak gebruik van deze situatie en bedenk wat jij kan doen om jouw zaak extra in de etalage te plaatsen.LEESTIP >>> Waarom het geven van geschenken aan klanten belangrijk blijft
Verleid je (nieuwe) klanten
Vaak ben je als lokale handelaar geneigd om te knippen in je marketingkosten. Maar is dat de juiste oplossing? Hoe minder je van je laat horen, hoe meer je concurrenten op de voorgrond treden. We geven je enkele tips om de situatie naar jouw hand te zetten.- Je vasten klanten zorgen voor de grootste omzet. Zorg dat ze jou trouw blijven en dat ze niet kiezen voor alternatieven.
- Maak werk van een stevige promotie op een of meerdere artikels. Deze trekkers zorgen ervoor dat je klanten sneller geneigd zijn om ook andere aankopen bij jou te doen.
- Creëer nieuwe belevingen. Werk samen met de koffiezaak om de hoek en bied een gratis koffie aan bij een aankoop van €25. Zo winnen jullie beiden!
- Blijf positief. Winkelen is een sociale bezigheid. Een lachende winkelier zorgt sneller voor terugkerende klanten dan uitbaters die voortdurend vertellen hoe slecht het wel niet is.
- Beloon je klanten. Bied hun een unieke en tijdelijke korting aan. Of laat ze sparen voor een artikel waar ze de waarde goed van kunnen inschatten. Een gratis broodje? Een potje préparé? Een gratis familiefriet? De mogelijkheden zijn eindeloos!
Wil je graag weten hoe je je zaak met Joyn kan uitbouwen tot een ware hotspot, contacteer dan snel een van onze succescoaches. Zij geven je maar al te graag een vrijblijvende demo en tonen je aan de hand van praktische voorbeelden waar jouw winst zit.
PS: Bij Joyn hebben we bewust beslist om onze prijzen NIET te verhogen. We willen zeker nu meer dan ooit de lokale handel steunen. Dankjewel om de lokale economie mee vorm te geven!
Nieuws

Recht op deconnectie: wat moeten werkgevers doen?
Lees meer

Provisie voor het vakantiegeld van werknemers in 2025
Lees meer
Het inspirerende traject van Morgan bij Kiabi: van werknemer tot franchisenemer
Lees meer
Geen vergunning voor Jumbo in Roeselare, wel in Dilsen
Lees meer
Nieuwe Belchicken opent op Koning Astridplein in Antwerpen
Lees meer
Heropening Carrefour Market Zulte: “Duurzame make-over van vloer over koelsysteem tot verwarming”
Lees meer